Sökning: "Miljöbudskap"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet Miljöbudskap.
1. Hur säkrar Volvo en hållbar framtid? : En visuell retorisk analys av Volvos miljöbudskap i deras reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Increased environmental awareness and a desire to make environmentally friendly choices among consumers have meant that companies today feel an intense pressure to become environmentally friendly and to produce sustainable products. Especially when it comes to car companies that contribute a large part to greenhouse gas emissions. LÄS MER
2. KOMMUNICERA MERA! En kvantitativ studie om effekterna av miljöbudskap för e-handelsreturer
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : This study investigates the impact of sustainability messages and if this has an effect on intention to return online purchased fashion products and further, how sustainable communication impacts brand attitude, brand credibility and perceived environmental consciousness. There are previous studies about CSR and its response on brand attitude as well as credibility. LÄS MER
3. Kokböcker med ett miljöbudskap : Vilka budskap är utmärkande i måltidslitteraturen med tanke på de utmaningar som vår planet står inför?
Magister-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
4. Bonus Malus för en hållbar konsumtion -en studie med fokus på potentiella effekter av bonus malus inom fyra produktgrupper
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Miljö- och energisystemSammanfattning : Miljöpåverkan från privat konsumtion fortsätter att öka och strukturerna i det konsumtionsinriktade samhället främjar idag konsumtionsmönster som i själva verket är ohållbara. En stark övertygelse är att hållbara livsstilar kan uppnås genom tekniska lösningar, då minskad konsumtion inte är en politiskt önskvärd lösning. LÄS MER
5. Konsumtion och massmedia: Tematisk analys av tidningsartiklars miljöbudskap
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Människans konsumtionsbeteenden bidrar till växande negativ miljöpåverkan, och för att bryta utvecklingen krävs arbete på flera nivåer, däribland individnivån. Eventuellt kan massmedia bidra till sådant arbete. LÄS MER