Sökning: "Miljökommunikation"
Visar resultat 11 - 15 av 70 uppsatser innehållade ordet Miljökommunikation.
11. Vem ansvarar för klimatkrisen? En studie om hur svenska nyhetstidningar gestaltar olika aktörers ansvar för klimatkrisen
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Den här studien undersöker nyhetstidningarnas del i kontexten för hur ansvar för klimatkrisen formas i det svenska samhället. Detta görs genom att studera hur två av de största nyhetstidningarna i Sverige, Dagens Nyheter och Aftonbladet, framställer olika aktörers ansvar för klimatkrisen i sina nyhetsartiklar. LÄS MER
12. Slaget om talldungen : om informationen och kommunikationens betydelse i utvecklingen av Haväng och Vitemölla strandbackars naturreservat, 2011–2018
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för naturvetenskapSammanfattning : I Sverige började processen med att skydda natur redan 1909 och arbetet har fortsatt fram till idag. Även om naturskyddet ska gynna oss alla, är arbetet med det sällan problemfritt. Mitt intresse för dessa problem, hur de kan förstås och hanteras på ett konstruktivt sätt, är utgångspunkten för denna kandidatuppsats. LÄS MER
13. VA-bolags kommunikationsstrategier för att reducera oönskade utsläpp i avloppsnätet från hushåll
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0. LÄS MER
14. Environmental Communication for sustainable development in Kenya : A qualitative study focusing on solid and liquid waste
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för ekologi, miljö och geovetenskapSammanfattning : This research has investigated how environmental communication is reaching out in urban Kenya and what knowledge and attitude exists. Key aim was finding what perception stakeholders had on effective ways to communicate to reach goals of a sustainable development. LÄS MER
15. Men inte till vilket pris som helst! : En kritisk retorikanalys av Hennes & Mauritz externa miljökommunikation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Hållbarhet och miljökommunikation har allt mer kommit att bli en viktig del av marknadsföring, profilering och varumärkesbygge hos företag. Det blir en paradox då företag ska kommunicera hållbarhet och samtidigt vara lönsamma i dagens konsumtionssamhälle. LÄS MER