Sökning: "Miljömarknadsföring"
Visar resultat 6 - 7 av 7 uppsatser innehållade ordet Miljömarknadsföring.
6. Miljö som konkurrensfördel vid val av transportleverantör : En kundundersökning av Posten AB:s kunder
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den här magisteruppsatsen handlar om grön logistik och miljömarknadsföring hos transportleverantörer. Bakgrunden till denna uppsats är en önskan/ett initiativ från Posten AB:s koncernfunktion för miljö och processkvalitet, att undersöka hur transportleverantörers konkurrenskraft påverkas av att bedriva ett seriöst miljöarbete. LÄS MER
7. KRAV-märkning ur ett varumärkesperspektiv
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: KRAV-märkning ur ett varumärkesperspektiv Författare: Sandra Gustafsson, Lina Öhrstedt Handledare: Heléne Tjärnemo Bakgrund: Intresset för och diskussioner kring miljöfrågor har ökat markant i samhället, vilket har lett till att allt fler konsumenter och producenter idag vänder sig mot miljövänligare alternativ av produkter. I samband med det växer marknaden för ekologiskt producerade livsmedel och vi kan se allt fler KRAV-märkta produkter i butikerna. LÄS MER