Sökning: "Miljömarknadsföring"

Visar resultat 6 - 7 av 7 uppsatser innehållade ordet Miljömarknadsföring.

  1. 6. Miljö som konkurrensfördel vid val av transportleverantör : En kundundersökning av Posten AB:s kunder

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ghada Mohamedramez; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den här magisteruppsatsen handlar om grön logistik och miljömarknadsföring hos transportleverantörer. Bakgrunden till denna uppsats är en önskan/ett initiativ från Posten AB:s koncernfunktion för miljö och processkvalitet, att undersöka hur transportleverantörers konkurrenskraft påverkas av att bedriva ett seriöst miljöarbete. LÄS MER

  2. 7. KRAV-märkning ur ett varumärkesperspektiv

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lina Öhrstedt; Sandra Gustafsson; [2004]
    Nyckelord :varumärkesuppbyggnad; varumärkesidentitet; varumärkesstärkande; marknadskommunikation; symbolik; ekologi och KRAV.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: KRAV-märkning ur ett varumärkesperspektiv Författare: Sandra Gustafsson, Lina Öhrstedt Handledare: Heléne Tjärnemo Bakgrund: Intresset för och diskussioner kring miljöfrågor har ökat markant i samhället, vilket har lett till att allt fler konsumenter och producenter idag vänder sig mot miljövänligare alternativ av produkter. I samband med det växer marknaden för ekologiskt producerade livsmedel och vi kan se allt fler KRAV-märkta produkter i butikerna. LÄS MER