Sökning: "Miljövänliga attityder"

Visar resultat 16 - 20 av 41 uppsatser innehållade orden Miljövänliga attityder.

  1. 16. Varför gör de inte som de säger? - En kvalitativ studie kring gapet mellan gröna konsumenters attityder och köpbeteende gentemot miljömässigt hållbara kläder

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Jacobsson; Tilda Juhlin; Kristina Pålsson; [2018]
    Nyckelord :Miljömässig hållbarhet; Attitude-behaviour gap; Grön konsument; Grön marknadsföring; Klädbranschen; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte har varit att undersöka orsakerna till gapet mellan konsumenters positiva attityder till att handla miljömässigt hållbara kläder och deras icke-miljövänliga köpbeetende, för att öka förståelsen kring gapets uppkomst. I vårt resultat kunde vi identifiera att en viktig orsak till gapet är att konsumenter även upplever ett gap hos företagen. LÄS MER

  2. 17. "Varför ska jag bry mig om produktens innehåll?". En miljövetenskaplig studie om farliga kemikalier i hygienprodukter

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Dina Samir Ismail; [2018]
    Nyckelord :Farliga kemikalier; hygienprodukter; miljömärkningar; konsumtionsvanor;

    Sammanfattning : Studien ger fördjupad förståelse för hur konsumenter resonerar i fråga om farliga kemikalier ihygienprodukter respektive miljövänliga hygienprodukter. Förslag presenteras på hur RegionSkåne kan gå tillväga för att stödja konsumenter att göra hållbara val vad det gäller farligakemikalier i hygienprodukter. LÄS MER

  3. 18. Konsumenternas köpbeteende inom fast fashion : En undersökning om gapet mellan attityd och beteende inom hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hannah Ahlbom; Anna Söderbergh; [2018]
    Nyckelord :green gap; attitude - action gap; consumer behavior; fast fashion; sustainable development; green fashion; purchase intention and buying behavior.; det gröna gapet; gap mellan attityd och handling; konsumentbeteende; fast fashion; hållbar utveckling; hållbart mode; köpbeteende och köpintention;

    Sammanfattning : De miljövänliga problem som världen står inför idag är tätt sammanhängande med den masskonsumtion som skapats av fast fashion-industrin. Detta har skapat en större efterfrågan av miljövänligt producerade kläder av konsumenter då de har en allt större inblick och påverkan på modeindustrin. LÄS MER

  4. 19. Kan Interrail få en comeback? : En undersökning om ungdomars attityder och intresse till Interrail

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Stephanie Källberg; Lina Ryman; [2018]
    Nyckelord :environmentally friendly traveling; environmentally conscious; sustainable tourism; trains; Interrail; motivations; consumer behaviour; norms; miljövänligt resande; miljömedvetenhet; hållbar turism; tåg; Interrail; motivationer; konsumentbeteende; normer;

    Sammanfattning : Turistindustrin rankas som en av världens största, men även snabbast växande näringar. Näringens expansion bidrar i sin tur till stora miljömässiga konsekvenser. Mer miljövänliga, spårbundna transporter är i dagsläget aktuella forskningsfrågor och diskuteras i syfte att bromsa turismens negativa, miljömässiga effekter. LÄS MER

  5. 20. Influencer Marketing av miljövänliga livsmedel: Att nå Millennials i den digitala miljön

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Sofia Malmberg; Therése Josefsson; [2017]
    Nyckelord :Celebrity Endorsement; e-Word-of-Mouth; Influencer; Influencer Marketing; Instagram; Millennials; Product Placement; Produktplacering; Sociala medier; Stealth Marketing; Twostep flow theory och Visuell kommunikation.;

    Sammanfattning : Influencer Marketing är relativt nytt och ingen naturlig del av de flesta företags strategier. Däremot ökar det i popularitet. Detta innebär att företag behöver ett hjälpmedel, en slags nybörjarguide, för att förstå grunderna i Influencer Marketing på Instagram. LÄS MER