Sökning: "Millennial Generation"

Visar resultat 1 - 5 av 71 uppsatser innehållade orden Millennial Generation.

  1. 1. Ecological Fashion Perspectives of the Green Generation: Examining Gen Z and Millennial attitudes towards the Swedish fashion industry's efforts to reduce emissions of greenhouse gases

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Amanda Håkansson; [2023-10-18]
    Nyckelord :sustainable development; fashion industry; environmental discourses; greenhouse gas emissions; attitudes;

    Sammanfattning : This paper seeks to examine how young Swedish consumers appurtenant to Generation Z and the Millennial generation perceive the effort made by four leading Swedish fashion companies H&M, Lindex, Kappahl, and Gina Tricot to reduce their emissions of greenhouse gases. Further, it explores the general attitudes that these generations hold toward the Swedish Fashion Industry’s approach to sustainable dev elopment. LÄS MER

  2. 2. “The Unveiling of Consumer Perceptions” A qualitative study on how consumers view racial representation by iconic brands

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nazerath Sithara Novak; Josephine Hannah Palmeholt-Letchumanan; [2023]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : This thesis examines how consumers perceive race representation by iconic brands, aiming to bridge the knowledge gap in the areas of cultural branding, consumer culture, and ethics withi sustainability. Currently, there is limited research on the intersection of cultural branding and ethics within sustainability, particularly regarding racial representation. LÄS MER

  3. 3. Millennials Transforming the Luxury Fashion Industry: An exploratory research about enabling a multidirectional service encounter online

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Agnes Ahlman; Elin Jansson; [2022-08-04]
    Nyckelord :Luxury; The Luxury Consumer; Millennials; Unidirectional factor; Multidirectional factors;

    Sammanfattning : There is a growing apparent conflict within the luxury fashion industry in regards to the service encounter. This as luxury fashion brands are reluctant to digital change in their service practices while there is a growing expectation among the ‘new’ luxury consumer of millennials for brands to adapt to more interactive and digital practices. LÄS MER

  4. 4. Upplevelsen av aktivitetsbalans hos svenska arbetsterapeuter som tillhör milleniumgenerationen – en kvalitativ intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper; Lunds universitet/Hållbar vardag och hälsa i ett livsperspektiv

    Författare :Rawan Diwan; Ilirida Uka; [2022]
    Nyckelord :Aktivitetsbalans; arbetsterapeuter; millenniumgenerationen; kvalitativ studie; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Aktivitetsbalans är väsentligt för hälsa och välbefinnande. Studier om den upplevda aktivitetsbalansen finns hos olika grupper i samhället där individer från millenniumgenerationen kan ingå, men det finns inga studier vad gäller specifikt upplevelsen av aktivitetsbalans hos arbetsterapeuter från millenniumgenerationen. LÄS MER

  5. 5. Svenska arbetsterapeuter ur millenniumgenerationens upplevelser av sin arbetsmiljö

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Hållbar vardag och hälsa i ett livsperspektiv; Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Mattias Bredner; Helena Paulin; [2022]
    Nyckelord :Arbetsterapeuter; Milleniumgenerationen; arbetsmiljö; kvalitativ studie; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Forskning har visat att stor andel av arbetsterapeuterna i Sverige överväger att lämna yrket. Milleniumgenerationen utgör nu den största andelen av arbetsterapeuterna på arbetsmarknaden. Ytterligare forskning visar att milleniumgenerationen ställer andra krav på arbetsplatsen än tidigare generationer. LÄS MER