Sökning: "Mimmi Gustafsson"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Mimmi Gustafsson.
1. Är alla lika inför lagen? : En kvalitativ studie i hur förstagångsväljare ser på brott och straff
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Kriminologiska institutionenSammanfattning : Sveriges riksdagsval 2022 klargjorde att väljarna vill gå mot en mer repressiv kriminalpolitik. Detta visade sig både i den inledande politiska kampanjen och det slutgiltiga valresultatet där en mer skärpt syn på brott premieras (Sveriges Radio, 2022). LÄS MER
2. „Also, was gibt's denn eigentlich, Fräulein Else? Was steht denn in dem traurigen Brief von Mama!“ : Eine Analyse der Briefe in Arthur Schnitzlers Novelle Fräulein Else
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/TyskaSammanfattning : Die Literaturwissenschaft hat sich umfassend mit Arthur Schnitzlers Novelle Fräulein Else aus dem Jahr 1924 befasst, aber bisher haben sich keine Studien eingehend mit den Briefen in Fräulein Else beschäftigt. Die vorliegende Arbeit zielt darauf ab, die unerforschten Briefe der Novelle zu analysieren, um einen Beitrag zur Forschung über Fräulein Else zu leisten. LÄS MER
3. De Oförutsedda Alliansernas Teater
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/ArkitekturSammanfattning : The Statue of Liberty might seem likea complicated woman at first glance.But her metallic, sculptural shell issupported by a quite conventional truss-system on the inside. This “unforeseen affiliation” of buildingelements is a marriage between theorthogonal and the curved, the structuraland the artistic. LÄS MER
4. B(r)ygga identitet på kaffe - en kvalitativ studie om varumärkesuppbyggande för pionjärer och efterföljare inom kafébranschen
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : TITEL: B(r)ygga identitet på kaffe - en kvalitativ studie om varumärkesuppbyggande för pionjärer och efterföljare inom kafébranschen SEMINARIUMDATUM: 25 maj 2016 KURS: FEKN90 Magisteruppsats i International Marketing och Business Strategy, Företagsekonomi, 30 högskolepoäng (30 ECTS) FÖRFATTARE: Mimmi Huynh, Mattias Olsson, Amelie Åkesson HANDLEDARE: Clara Gustafsson NYCKELORD: Varumärkesuppbyggnad, kafébransch, konkurrensstrategi, varumärkesidentitet, first mover advantage, second mover advantage, relationstriangel SYFTE: Utöka förståelsen kring vilken roll varumärkesuppbyggande har för efterföljande företag när de etablerar sig på den svenska kafémarknaden. METOD: Studien är av explorativ karaktär med en abduktiv ansats. LÄS MER
5. Könsskillnader i arbetslöshet : En ekonometrisk analys av Sveriges kommuner
Master-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Under den ekonomiska krisen i Sverige på nittiotalet skedde två trendbrott på den svenskaarbetsmarknaden. Den totala arbetslösheten steg markant för att sedan ligga kvar på betydligthögre nivåer än tidigare, och dessutom förändrades arbetslöshetens sammansättning. LÄS MER