Sökning: "Mimmi Huynh"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Mimmi Huynh.

  1. 1. B(r)ygga identitet på kaffe - en kvalitativ studie om varumärkesuppbyggande för pionjärer och efterföljare inom kafébranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mimmi Huynh; Mattias Olsson; Amelie Åkesson; [2016]
    Nyckelord :Varumärkesuppbyggnad; kafébransch; konkurrensstrategi; varumärkesidentitet; first mover advantage; second mover advantage; relationstriangel; Business and Economics;

    Sammanfattning : TITEL: B(r)ygga identitet på kaffe - en kvalitativ studie om varumärkesuppbyggande för pionjärer och efterföljare inom kafébranschen SEMINARIUMDATUM: 25 maj 2016 KURS: FEKN90 Magisteruppsats i International Marketing och Business Strategy, Företagsekonomi, 30 högskolepoäng (30 ECTS) FÖRFATTARE: Mimmi Huynh, Mattias Olsson, Amelie Åkesson HANDLEDARE: Clara Gustafsson NYCKELORD: Varumärkesuppbyggnad, kafébransch, konkurrensstrategi, varumärkesidentitet, first mover advantage, second mover advantage, relationstriangel SYFTE: Utöka förståelsen kring vilken roll varumärkesuppbyggande har för efterföljande företag när de etablerar sig på den svenska kafémarknaden. METOD: Studien är av explorativ karaktär med en abduktiv ansats. LÄS MER

  2. 2. Om vi saknar kultur kan vi alltid köpa en

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mimmi Huynh; Cheri Heijkenskjöld; Edina Hrustic; Amanda Åkesson Fjellheim; [2015]
    Nyckelord :Gränsöverskridande förvärv; kultur; regressionsanalys; multipel regression; avkastning; Business and Economics;

    Sammanfattning : Den här studien handlar om internationella och nationella uppköp som idag lockar många företag och som anses vara en attraktiv satsning för att effektivisera verksamheter. Bolag hoppas på synergier genom ett annat bolag som de förvärvar, men dessvärre visar studier att gränsöverskridande förvärv i större utsträckning misslyckas med att skapa värde. LÄS MER