Sökning: "Mimmi Nilsson"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Mimmi Nilsson.

  1. 1. ''Det är ju ett våldsamt liv, att vara missbrukare.'' : Socialsekreterares syn på ASI-intervjuns användbarhet beträffande våld i nära relationer.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Socialt arbete

    Författare :Isabell Eklöf; Mimmi Wallin Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Addiction Severity index; intimate relationship violence; social worker.; Addiction Severity index; socialsekreterare; våld i nära relation.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: ’’Det är ju ett våldsamt liv, att vara missbrukare’’- Socialsekreterares syn på ASI- intervjuns användbarhet beträffande våld i nära relationer  Författare: Isabell Eklöf och Mimmi Wallin Nilsson  Syftet med studien var att undersöka hur socialsekreterare inom alkohol-och drogmissbruksområdet uppfattar ASI-intervjuns användbarhet att identifiera våld i nära relation samt stödja våldsutsatta och våldsutövare. Data samlades in genom fem semistrukturerade intervjuer med socialsekreterare inom alkohol- och drogmissbrukområdet med erfarenhet av ASI i Sverige. LÄS MER

  2. 2. Sjuksköterskors upplevelser av att vårda patienter i behov av palliativ vård : En litteratursammanställning av vetenskapliga artiklar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)

    Författare :Mimmi Nilsson Fri; Leona Svärd Mari; [2023]
    Nyckelord :Kvalitativ; litteratursammanställning; palliativ vård; sjuksköterska; upplevelse;

    Sammanfattning : Bakgrund: Palliativ vård definieras som hälso- och sjukvård med målsättning att lindra lidande och främja hälsa. Den palliativa vården är komplex och innefattar såväl psykiska som fysiska omvårdnadsbehov, vilket förutsätter att sjuksköterskan erhåller kunskap och ett gott professionellt förhållningssätt. LÄS MER

  3. 3. When self-care meets body hair : en fallstudie på emotionell cool-kapitalism

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Ebba Nilsson; Mimmi Thorén; [2021]
    Nyckelord :Emotionell kapitalism; Instagram; postfeminism; transparens; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vi ser en förändring i relationen mellan det samtida individualiserade jaget och en ny typ av emotionell marknadsföring. Genom att undersöka det svenska rakhyvel-företaget Estrids Instagramflöde och image tar vi reda på om och hur dessa kan tänkas genomsyras av denna emotionella cool-kapitalism. LÄS MER

  4. 4. Is Sexism in Advertising really Necessary? : A quantitative study about Women's Attitudes towards Quality Attributes within the Female Fast Fashion Industry

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Frida Nyström; Mimmi Forsberg; [2020]
    Nyckelord :Advertising; Sexism; Quality Attributes; Fashion; Kano; Objectification; Femvertising; Gender Stereotypes; Gender; Sex; Female Fast Fashion Industry;

    Sammanfattning : Advertising is constantly surrounding us in different shapes, meaning that companies need to stand out in order to invoke people's attention. Advertising reflects the society's current norms which means that the media and society's values affect each other (Fagerström & Nilsson, 2008). LÄS MER

  5. 5. Pjäser i spelet eller inflytelserika huvudpersoner? : En kvalitativ studie om hur svenska företag arbetar för att skapa gemensamt värde

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Mimmi Holm; Gustav Lindblad; Robert Nilsson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Datum: 9 juni 2020 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens högskola Författare: Mimmi Holm (96/04/11), Gustav Lindblad (93/02/18), Robert Nilsson (88/08/15) Titel: Pjäser i spelet eller inflytelserika huvudpersoner? - En kvalitativ studie om hur svenska företag arbetar för att skapa gemensamt värde Handledare: Marie Mörndal Nyckelord: CSV, gemensamt värde, medarbetare, samverkan, personligt värde Frågeställningar: Hur arbetar företag i Sverige för att skapa gemensamt värde? Hur resonerar chefer när det gäller deras företags sätt att involvera medarbetare i deras arbete för att skapa gemensamt värde? Syfte: Syftet med denna studie är att bidra med en fördjupad kunskap om hur företag i Sverige arbetar för att skapa gemensamt värde. Metod: Studien genomfördes med kvalitativ forskningsmetod och sju semistrukturerade intervjuer genomfördes. LÄS MER