Sökning: "Mimmi Sjögren"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Mimmi Sjögren.
1. När föräldrar dör - Att förlora en förälder som ung vuxen : En kvalitativ studie utifrån kuratorers erfarenheter
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbeteSammanfattning : .... LÄS MER
2. Perspektiv på ett undersökande arbetssätt : En intervjustudie med fokus på grundlärares uppfattningar om och syften med NO-undervisning.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Följande studie har genomförts som en kvalitativ intervjustudie med åtta lärare i de yngre åldrarna (förskoleklass till och med årskurs 3). En kunskapslucka gällande vilka syften lärare i de yngre åldrarna har med sin undervisning då ett undersökande arbetssätt används som metod har identifierats genom genomförande av en systematisk litteraturstudie. LÄS MER
3. Undersökande arbetssätt som språkutvecklande metod i NO-ämnena för elever i grundskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Följande systematiska litteraturstudie behandlar hur ett undersökande arbetssätt kan användas som metod för språkutveckling inom det naturorienterande ämnenas ämnesspecifika språk. Ett problem med metoden är att det praktiska genomförandet av laborationer har överskuggat syftet med laborationen. LÄS MER
4. Homosexual-themed Advertisement in Mainstream Media: Heterosexual Consumer’s Attitude Toward the Brand and its Social Impact
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Nowadays, consumers are daily exposed to an overflow of content in mainstream media. Many companies have developed a trend where they target different sexual orientations as separate segments in order to create a closer relationship to all consumers. LÄS MER
5. E-lojalitet för heminrednings- och möbelbranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att ur ett konsumentperspektiv skapa en djupare förståelse för vilka företagsrelaterade faktorer som kan leda till kundlojalitet inom heminrednings- och möbelbranschen på internet. Vår uppsats teoretiska referensram grundar sig i teorier som består av modeller och begrepp knutna till lojalitet, kundnöjdhet, förtroende och engagemang. LÄS MER