Sökning: "Min Glad"
Visar resultat 16 - 20 av 21 uppsatser innehållade orden Min Glad.
16. Djur i sinnet
D-uppsats, Göteborgs universitet/HDK - Högskolan för design och konsthantverkSammanfattning : Det har varit en intensiv vår med mycket energi och arbetsglädje. Jag har gått från att undersöka möjligheten att kombinerar abstrakt form med en figurativ form, till att fokusera på enbart det figurativa. Tyngdpunkten har legat på djurs ansikten och dess små förskjutningar och vinklingar. LÄS MER
17. Glad och framåt, eller tystlåten och tillbakadragen? Lärares tankar angående positiv självbild.
C-uppsats,Sammanfattning : Syftet med denna undersökning var att undersöka Idrott- och hälsalärares syn på strävansmålet att utvecklaelevers positiva självbild, samt om och hur det integreras i undervisningen. De frågeställningar jag utgått från ärföljande: Vilken betydelse ger Idrott- och hälsalärare begreppet positiv självbild? vilka metoder använder sigIdrott- och hälsalärare sig av för att stärka elevernas positiva självbild? Samt vilka möjligheter och begränsningarbelyser lärare i Idrott- och hälsa att det finns i arbetet med elevernas självbild?Undersökningen är kvalitativ och utgörs av sex semistrukturerade intervjuer av lärare som arbetar med idrott ochhälsa i grundskolans senare år. LÄS MER
18. Rimliga förväntningar? En studie av skolans förväntningar på föräldrars engagemang för sina barns skolgång
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att söka utröna vilka förväntningar och krav skolan ställer på föräldrarna gällande deras engagemang för sina barns skolgång, samt föra en analytisk diskussion gällande om kraven och förväntningarna är rimliga eller ej. Sex grundskolelärare intevjuades och resultatet visar att lärarna i olika hög grad ställer krav eller har önskningar om att föräldrarna ska samarbeta med skolan. LÄS MER
19. "När jag blir arg stampar jag i golvet…"
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Genom videoobservation och barnintervjuer har jag valt att undersöka en grupp femåriga barn på en förskola, för att försöka få svar på hur medvetna de är om sina egna känslor, andras känslor och om de är medvetna om hur de kan påverka varandras känslor. Min huvudfråga är: Hur förmedlar barn i femårsåldern sina känslor i leksituationer?Genom min undersökning har jag kunnat se att barnen är medvetna om sina egna känslouttryck, och att de fortfarande uttrycker sina känslor genom kroppsspråket. LÄS MER
20. Pedagogers uppfattningar om Barn/Elever med känslomässiga svårigheter
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : SAMMANFATTNING OCH ANALYS En vuxen kan bli arg, ledsen, besviken, glad, lycklig, vemodig med mera. Flera pedagoger svarar att man kan märka att ett barn har känslomässiga problem genom att det har svårt att ta kontakt med de andra barnen och har svårt att identifiera sina verkliga känslor i en särskild situation, vilket gör att barnet har svårt att visa sina känslor. LÄS MER