Sökning: "Min Sääf"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Min Sääf.

  1. 1. Har de sett mig? - En kvalitativ intervjustudie om individanpassad öppenvård ur ett ungdomsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Hanna Husak; Ellinor Sääf; [2014-01-22]
    Nyckelord :Individanpassad öppenvård; ungdomar; kvalitativ; ungdomsperspektiv;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte var att studera ungdomars erfarenhet av individanpassad öppenvårdsbehandling. Mer specifikt hur ungdomarna upplevde att behandlingsarbetet anpassades efter deras behov med utgångspunkt i följande frågeställningar: På vilket sätt upplevde ungdomarna att behandlingen var utformad efter deras behov? Vad hade kontaktpersonerna för betydelse för ungdomarnas behandling? På vilket sätt upplevde ungdomarna att de hade inflytande och möjlighet att vara delaktiga och påverka sin behandling? En kvalitativ ansats har använts för uppsatsens utformande och semistrukturerade intervjuer har genomförts med fem stycken ungdomar med tidigare erfarenhet av individanpassad öppenvårdsbehandling. LÄS MER

  2. 2. Att "sitta på två stolar" : En reflekterande essä om dilemmat med att vara både chef och kollega

    M1-uppsats, Lärarutbildningen

    Författare :Christina Sääf; [2011]
    Nyckelord :Manager; colleague; dual roles; leadership; work group; practical experiences; Chef; kollega; dubbla roller; ledarskap; arbetsgrupp; praktisk kunskap;

    Sammanfattning :  På senare år har ett nytt sorts chefskap blivit mer och mer vanligt, ett chefskap där man är både chef och kollega. Detta sätt att vara chef på är vanligt inom många branscher i dag, även inom förskolans värld, där jag är verksam. LÄS MER

  3. 3. Att få sätta spår : om medbestämmande och platstagande på gymnasieskolgården

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Anna Sääf; [2007]
    Nyckelord :skolgård; skolgårdsupprustning; elevinflytande; brukarmedverkan; brukarprocesser; brukarinflytande; gymnasium; gymnasieskolgård; plats; lärande; gåtur; framtidsverkstad;

    Sammanfattning : Every place is a stage where people interact. The nature of the stage and its scenography to some extent shapes the interaction. Considered as a place, the school ground gives rise to many varying expectations. Lower school pupils often have clear ideas of how they are expected to behave and how they are expected to use the place. LÄS MER