Sökning: "Mina Levin"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Mina Levin.

  1. 1. Språkliga fallgropar i läroböcker för matematik årskurs 3 : En kvantitativ studie om förekomsten av partikelverb och mångtydiga ord

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Avd för utbildningsvetenskap och språk

    Författare :Maja Silvonsaari; [2017]
    Nyckelord :Matematik; läroböcker;

    Sammanfattning : Syftet är att belysa i vilken utsträckning partikelverb och mångtydiga ord förekommer i texten i läroböcker för matematik årskurs 3. Myndigheten för skolutveckling (2008) har gett ut ett stödmaterial till dem som utformar prov och läromedel där de uppmärksammar delar i matematiken som kan orsaka bekymmer för både förstaspråkselever och elever med utländsk bakgrund. LÄS MER

  2. 2. ”Dina händer har du med dig hela tiden” En studie om pedagogernas användning utav TAKK i grundsärskolan ” Your hands do you have with you all the time ” A study of teachers use of TAKK in special school

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Nermana Uzunic; [2016]
    Nyckelord :Augmentative and Alternative Communication AAC ; Alternativ och Kompletterande Kommunikation AKK ; Kommunikation; Språkutveckling; Särskola; Tecken som Alternativ och Kompletterande Kommunikation TAKK ;

    Sammanfattning : SammanfattningSyfte: Syftet med studien är att undersöka pedagogernas användning utav TAKK i deras undervisning i grundsärskolan. Mina frågeställningar är: 1.På vilket sätt använder pedagogerna TAKK och i så fall varför?2.Vilka TAKK kunskaper har pedagogerna?3. LÄS MER

  3. 3. Ska de stavas med stor bokstav? En studie av lärares avsikter med muntliga frågor

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Maria Levin; [2002]
    Nyckelord :Education; Frågor; klassrumsinteraktion; språkundervisning; kontroll; Pedagogik;

    Sammanfattning : I mitt examensarbete har jag valt att studera den verbala kommunikationen i år 4: a med fokus på språkundervisning (svenska och engelska) med hjälp av ett etnografiskt inspirerat arbetssätt och en kvalitativ forskningsmetod. Mitt syfte är att studera innebörden i lärarnas ställda frågor under ett mindre antal tillfällen i språkundervisningen. LÄS MER