Sökning: "Mina Lindblom"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Mina Lindblom.
1. Interaktion, interpretation & inspiration : en inblick i arbetet med sångcykeln "Hjärtats sånger" från ett pianistiskt perspektiv
Master-uppsats, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för klassisk musikSammanfattning : Denna text vill ge en inblick i vad romansinterpretation är, och vilken roll man som pianist spelar i tolkningen av både text och musik. Den musikaliska utgångspunkten är sångcykeln ”Hjärtats sånger” av Gunnar de Frumerie, med texter av Pär Lagerkvist. LÄS MER
2. Dyslexi : En diskussion om inkludering utifrån ett lärarperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Detta examensarbete undersöker hur lärare inkluderar elever i skolan med dyslexi. Det är en litteraturstudie med kompletterande intervjuer av fyra lärare som har erfarenhet av elever med dyslexi. LÄS MER
3. Nybörjare på nytt - En studie i att identifiera sig med sina nybörjarelever
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Title: Beginner anew - A study in how to identify oneself with beginner students. The purpose of this study is to identify which parameters a teacher should bear in mind when teaching beginners. This I investigated by making a case study in which I took trumpet lessons. This is an instrument that I have never played before. LÄS MER
4. Intranät : vilka konsekvenser får ett intranät för kommunikationen i en mångfilialkedja?
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Att kommunicera är något som människor har gjort i alla år. Vi har fått tillgång till olika hjälpmedel för att kommunicera, några utav dessa är, brev, e-post, direktsamtal m.m. På senare tid har vi fått tillgång till datormedierad kommunikation som har gett oss nya möjligheter till att kommunicera. LÄS MER
5. Du kan, men du gör inget. : En studie av utvecklingssamtal på ett gymnasium.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : Mitt syfte med denna uppsats är att studera tre elevvårdskonferenser för att först se om deras innehåll överensstämmer med vad Cilla Lindblom Larsson skriver om utvecklings-samtal på grundskolan, att de handlar om pojkarnas skolbeteende och de råd och anvis-ningar pojkarna får där är moraliserande och tillrättavisande, och sedan undersöka hur samtalsstrukturen ser ut i dessa konferenser. I arbetets första del undersöker jag vad dessa elevvårdskonferenser handlar om och kommer fram till att det rimmar illa med vad styrdokumenten avser - samtalen är inte dialogiska eller demokratiska och man pratar inte om kunskapsutveckling utan om upp-förande. LÄS MER