Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 51 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Inkludering med hjälp av digitala verktyg : en systematisk litteraturstudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Samuel Wretenberg; William Kjellén; [2023]
    Nyckelord :Inclusion; Digital Tools; Special Education Perspective; Inkludering; Digitala verktyg; Specialpedagogiskt perspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med denna systematiska litteraturstudie är att redogöra för vad aktuell forskning säger om hur elever kan inkluderas i den ordinarie matematikundervisningen med hjälp av digitala verktyg. Skolan har historiskt sett exkluderat de elever som har generella matematiksvårigheter genom segregerade lösningar. LÄS MER

  2. 2. Analysis of Mutable Game Environments Built on a Tetrahedral Mesh : Tetras, a Potential Alternative to Voxels

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Noah Tell; [2023]
    Nyckelord :Voxels; Tetrahedron; Tetrahedral Mesh; Tetrahedralization; Tessellation; Mutable Environment; Editable Terrain; Deformable Environment; Boolean Operations; Real-Time; Computer Games; Computational Geometry; Voxlar; Tetrahedror; Tetrahedralisering; Tessellering; Formbar Terräng; Booliska Operationer; Realtid; Datorspel; Beräkningsgeometri;

    Sammanfattning : Historically 3D game environments have almost always been immutable. Mutable environments are a technical challenge that will affect performance. For games of the future to continue approaching realism, mutable environments are an essential step. LÄS MER

  3. 3. Star Wars och Minecraft som vägar till läsning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Tanja Möller; [2023]
    Nyckelord :Multimodalitet; läsfrämjande barn; ungdom; läsning; det vidgade textbegreppet;

    Sammanfattning : The aim of this study is to explore how public librarians observe a gap between their work with reading promotion and the multimodal text-world of this group. How do they work to reach children and youths who don’t read, and seem to be occupied with videogames, social media and movies. Can they use multimodal texts to reach them. LÄS MER

  4. 4. Barnens youtube-idoler : En studie av två svenska gaming-youtubers som informationsförmedlare

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Maria Svenningsson; [2023]
    Nyckelord :Let’s Play; influencer; sexism; racism; violence; YouTube; youtuber; Minecraft; Roblox; cognitive authority; Tomu; Duno; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This thesis explores a video phenomenon called “Let’s Play”, that allows people to share their gaming experience with an online audience, for example on YouTube. Let’s Play-videos are a favorite pastime with children. Yet, the knowledge about the information in these videos is sparse. LÄS MER

  5. 5. Using Backward Chained Behavior Trees to Control Cooperative Minecraft Agents

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Justin Salér; [2023]
    Nyckelord :Behavior-Based Systems; Multi-Agent Systems; Behavior Trees; Minecraft; Beteendebaserade system; multiagentssystem; beteendeträd; Minecraft;

    Sammanfattning : This report presents a strategy to control multiple collaborative intelligent agents acting in a complex, versatile environment. The proposed method utilizes back-chained behavior trees and 1-to-1 task distribution. The agents claim a task, which prevents other agents in the system to start working on the same task. LÄS MER