Sökning: "Mini Young"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Mini Young.

  1. 1. Magic Tree - Development of a technology mediating multi-sensory musical instrument

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovation

    Författare :Herta Storlind; [2024]
    Nyckelord :multi-sensory; musical instrument; capacitive sensing; Arduino; multifunctional disabilities; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This thesis is part of the MISK-project, Musik, Interaktiv design, Sinnesstimulering och Kvalitet (Music, Interactive design, Sensory stimulation and Quality). The MISK-project is a collaborative project between Certec at LTH, Furuboda Folkhögskola and Eldorado Resurscenter, developing musical instruments for children and young adults with mental and physical disabilities. LÄS MER

  2. 2. Biblioteksrummet behöver vara en trygg plats : En studie om folkbibliotekariers läsfrämjande arbete för ungdomar i biblioteksrummet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Biblioteks- och informationsvetenskap

    Författare :Margaretha Andersson; Jessica Frisk; [2023]
    Nyckelord :Public library; young people; library space; reading promotion; spatial theory; Folkbibliotek; ungdomar; biblioteksrummet; läsfrämjande; rumslig teori;

    Sammanfattning : Flera studier visar att en del ungdomar har en negativ och föråldrad inställning till vad folkbiblioteket är och erbjuder. Till detta framkommer det även att folkbibliotekarier tycker att ungdomar är en svår målgrupp att arbeta mot. LÄS MER

  3. 3. Varför tittar man på eSport? : En kvalitativ studie utifrån uses & gratifications om vad som leder till att publik tittar på eSport

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Filip Gustavsson; [2022]
    Nyckelord :ESport; audience; uses gratifications; gaming; Counter-Strike; ESport; publik; uses gratifications; gaming; Counter-Strike;

    Sammanfattning : Följande studie hanterar ämnet eSport. Med hjälp av uses & gratifications theory kommer eSportpublik studeras och analyseras, med syftet att förstå vilka motivationer som leder till att man vill titta på eSport. LÄS MER

  4. 4. Data Literacy and young children : Design suggestions for a game intended to teach data literacy to children 8-10 years of age

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva system

    Författare :Ella Olson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In todays' society, one encounters different visualizations of data on an everyday basis and the ability to understand data has become one of the most sought-after skills on the job market. It is, therefore, no surprise that OECD (The Organisation for Economic Co-operation and Development) has included data literacy in their 2030 Learning compass. LÄS MER

  5. 5. Undersökning av lexikal organisation hos äldre utan diagnostiserad kognitiv nedsättning genom kartläggning av associationsmönster

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för Logopedi, Audiologi och Otorhinolaryngologi

    Författare :Frida Schultz; Hanna Östenberg; [2018]
    Nyckelord :paradigmatic associations; syntagmatic associations; naming ability; level of education; age; associationstest; paradigmatiska associationer; syntagmatiska associationer; benämningsförmåga; utbildningsnivå; ålder;

    Sammanfattning : Lexikal organisation hos äldre personer är ett relativt outforskat område. Studies syfte var att tillföra information om lexikal organisation hos äldre personer med svenska som modersmål i form av kartläggning av associationsmönster, samt att undersöka om samband fanns mellan associationsmönster och benämningsförmåga, ålder samt utbildningsnivå hos ovan nämnda population, då tidigare forskning om detta är begränsad. LÄS MER