Sökning: "Miranda Estius"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Miranda Estius.

  1. 1. Nivågruppering inom matematikundervisning : En studie som undersöker förekomst av och uppfattning om nivågruppering i matematikundervisning ur ett lärarperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Miranda Estius; [2017]
    Nyckelord :Nivågruppering; matematik; grundskola; förekomst; förtjänster;

    Sammanfattning : Den svenska skolans styrdokument ålägger skolan och lärare att anpassa undervisningen till varje elevs enskild. Varje skola löser frågan på egen hand, där nivågruppering är en av många lösningar. Denna studie undersöker hur vanligt förekommande det är att grundlärare väljer att nivågruppera sina elever inom matematikundervisningen. LÄS MER

  2. 2. Nivågruppering inom matematikundervisning : En studie som undersöker förekomst av och uppfattning om nivågruppering i matematikundervisning ur ett lärarperspektiv.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Miranda Estius; [2017]
    Nyckelord :Nivågruppering; matematik; grundskola; förekomst; förtjänster;

    Sammanfattning : Den svenska skolans styrdokument ålägger skolan och lärare att anpassa undervisningen till varje elevs enskild. Varje skola löser frågan på egen hand, där nivågruppering är en av många lösningar. Denna studie undersöker hur vanligt förekommande det är att grundlärare väljer att nivågruppera sina elever inom matematikundervisningen. LÄS MER

  3. 3. Nivågruppering inom matematikundervisning : En systematisk litteraturstudie som belyser konsekvenser för lärande av matematik vid nivågruppering i matematikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Miranda Estius; [2016]
    Nyckelord :Ability grouping; regrouping; mathematics; elementary school; gains; effects.; Nivågruppering; differentiering; matematik; didaktik; grundskola.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka hur nivågruppering kan påverka elevers lärande i skolans tidigare år. Syftet har uppfyllts genom att svar sökts på två frågeställningar; den första rörande vilka för- respektive nackdelar avseende elevers lärande i matematik framträder vid nivågruppering. LÄS MER