Sökning: "Mission specific training"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Mission specific training.

  1. 1. Ett undersökande arbete av yrkesrollen som bildlärare. Identitetsutveckling genom samtidskonst och porträttskapande med konstbaserade metoder

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Malena Wallin; [2022-11-14]
    Nyckelord :Image didactic; visual art; representation of identity; art-based educational research.;

    Sammanfattning : The present study examines the professional role as an art teacher and how to work with identity development through art-based methods and contemporary art in visual art education. This work is also based on the authors identity development as a teacher educator, reflecting on the values and the mission of compulsory school, but also how values and the mission are experienced by two teacher students the author meets as a teacher educator. LÄS MER

  2. 2. Avancerad vård i en utmanande miljö. : Anestesi- och operationssjuksköterskors erfarenheter av att tjänstgöra under fredsbevarande insatser.

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnad

    Författare :Dennis Sjösten; Petter Kyrk; [2022]
    Nyckelord :Nurse anesthetists; surgical nurse; military medicine; experiences; forward resuscitative team; forward surgical team; Anestesisjuksköterskor; operationssjuksköterskor; militär sjukvård; erfarenheter; lätt traumagrupp; lätt kirurgisk grupp;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den svenska Försvarsmakten har en lång tradition av att rekrytera sjukvårdspersonal till fredsbevarande insatser från den civila arbetsmarknaden. Sjukvårdspersonalen består exempelvis av specialistsjuksköterskor inom anestesi- och operationssjukvård. LÄS MER

  3. 3. Development and Implementation of a Mission Planning Tool for SONATE

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Rymdteknik

    Författare :Thomas Rapp; [2017]
    Nyckelord :mission planning; SONATE; high autonomy; eclipse rich client platform; timeline-based;

    Sammanfattning : In the scope of the master's project which is documented with the present thesis a mission planning tool (MPT) for SONATE was developed and implemented. After a thorough research on the current state of the art of MPTs and taking especially the early stage of the SONATE mission into account, it was decided to develop a generic timeline-based MPT. LÄS MER

  4. 4. Digital litteracitet i svensk grundskola Digital litteracitet enligt svenska styrdokument och lärares praktik

    Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Lena Asp; [2016-10-05]
    Nyckelord :digital litteracitet; digital kompetens; medie- och informationkunnighet; MIK; läroplan; styrdokument; Skolverket;

    Sammanfattning : The purpose of this study has been to look into how the Swedish National Agency for Education define digital literacy and corresponding concepts in the Swedish curriculum for primary and secondary education from 1980 to 2011 and to discover how compulsory school teachers fulfil the mission. This is done by posing the following questions: How is digital literacy defined in Lgr11 and previous curriculums? How is this task defined in the curriculums of the compulsory school? How do teachers working in primary and secondary education fulfil the task of digital literacy? To achieve a comprehensive picture of how digital literacy has been described since the computer made the first appearance in schools, an analysis of curriculums from 1980 until 2011 was carried out. LÄS MER

  5. 5. Satsningen på PIM (Praktisk IT- och mediekompetens) i förskolan - ett led i ettpedagogiskt ledarskap

    Magister-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Carolina Estrella; Amina Dhahir; [2013]
    Nyckelord :PIM- Utbildning; pedagogiskt ledarskap; ledarskap; IKT; förskolan;

    Sammanfattning : Abstract   Titel:                                              Satsningen på PIM (Praktisk IT- och mediekompetens) i förskolan - ett led i ett pedagogiskt ledarskap   Huvudsyfte:                                              Syftet med denna studie är att undersöka förskolechefers synsätt och upplevelser av PIM (Praktiskt IT- och mediekompetens), som är en satsning från regeringen, och om PIM uppdraget har påverkat deras ledarskap och arbetssätt som förskolechef. Metod:                                                      Kvalitativa intervjuer och observationer  l Studien bygger på fyra stycken intervjuer med förskolechefer, samt observationer. LÄS MER