Sökning: "Mittuniversitetet Medie KOMMUNIKATION"

Visar resultat 1 - 5 av 80 uppsatser innehållade orden Mittuniversitetet Medie KOMMUNIKATION.

  1. 1. Köp vårt budskap men inte vår produkt : En semiotisk bildanalys av Systembolagets kampanjbilder från 1950 till idag.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ellen Schmidt; Evelina Lundström; [2022]
    Nyckelord :Systembolaget; förtroende; alkoholdebatt; strategisk kommunikation;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Syftet med undersökningen är dels att undersöka om och hur Systembolaget förändrat sina kampanjer över tid och dels hur Systembolaget upprätthållit sitt förtroende genom sina kampanjer. För att ta reda på det kommer vi kolla på några utvalda kampanjer som skapats av Systembolaget från 1950-talet till idag. LÄS MER

  2. 2. Varför inte kommunicera digitalti en digital värld? : En kvalitativ studie av nyetablerade företagskommunikation i sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Clara Nygren; Caroline Olson; [2022]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; Sociala medier; Instagram; Digitalisering;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: På grund av digitaliseringen är idag sociala medier en givendel i vardagen för miljontals människor runt om i världen. Digitaliseringen har ändrat hur människor konsumerar information och vad de väljer att konsumera, vilket innebär en förändring i hur företag når sin målgrupp. LÄS MER

  3. 3. En svalkande läsk : En kvalitativ innehållsanalys på Pepsis krishantering på Twitter

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Alexandra Lindström; Hazer Azemi; [2022]
    Nyckelord :Pepsi; kris; varumärke; anseende; ursäkt; Twitter;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: När en kris uppstår för en organisation är image och ett starkt varumärke en viktig del som lätt kan ta skada av krisen. För organisationer är bilden av varumärket en viktig grundpelare, där det finns begrepp som profil, image och identitet (Larsson, 2014:125-127). LÄS MER

  4. 4. Manliga och kvinnliga partiledares kommunikation på Instagram under valåret 2022 i Sverige : En multimodal analys med fokus på semiotiska och retoriska faktorer

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Martina Hedström; Elise Backman; [2022]
    Nyckelord :Kommunikation; gender; jämställdhet; politik; digitalisering;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Makt och samhällsstruktur hänger ihop och makt kan byggas genom kommunikation. Digitaliseringen har gjort att politiska ledare har kommit ut på nya plattformar för kommunikation. LÄS MER

  5. 5. Samarbetet mellan kommunikatörer och journalister : En samexistens under studie

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johannes Dahl; Filip Nilsson; [2022]
    Nyckelord :PR; Public relations; strategisk kommunikation; kommunikation; journalistik; yrkesroll; yrkesetik; medielogik;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Relationen mellan kommunikatörer och journalister har under lång tid betraktats som ett “Love-Hate relationship”. Det har gjorts mångfalden studier på detta ämne och varför det ser ut som det gör. Det som blir av intresse är att se hur denna relation ser ut inom kommuner och lokaltidningar. LÄS MER