Sökning: "Mj Johansson"

Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden Mj Johansson.

  1. 1. Klimatrubrikens påverkan på läsarens intresse : En kvantitativ och kvalitativ analys om vad för klimatrubriker ungdomar tenderar att lockas av

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Fabian Sand Igelström; Loke Johansson; [2024]
    Nyckelord :Rubriker; klimatförändring; blandad metod; gestaltningsteorin;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to identify what kind of climate headlines that people aged 18 to 25 think are most interesting and attractive. The theoretical framework used in the essay is framing theory and relevance theory. Framing theory is used to understand how journalists think when they form a headline. LÄS MER

  2. 2. Kändisskandaler, makt och ett fenomen som kallas Cancelkultur. : En kvalitativ undersökning om hur yngre vuxna medieanvändare uppfattar och förhåller sig till cancelkultur på sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Marcus Gottschalk; Samuel Johansson; [2023]
    Nyckelord :Cancelculture; Cancelkultur; makt; medieanvändare; uppfattning; förhållningssätt;

    Sammanfattning : Cancel culture is a relatively new phenomenon in Sweden that is multifaceted. There is a clear problem that has been highlighted earlier, which is power relations on social media. It shows that different parties possess power in different kinds and when making statements that contradict social norms leads to what is known as cancel culture. LÄS MER

  3. 3. Spegel spegel på väggen där : En kvalitativ undersökning kring unga vuxnas attityder till sponsrade skönhetsingrepp via influencers.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :John Johansson; Oscar Johannesson; [2023]
    Nyckelord :Influencer; Cosmetic surgery; Marketing; Parasocial relation; Gender norms; Audience effect; Influencer; Skönhetsingrepp; Marknadsföring; Parasocial relation; Könsnormer; Publikeffekt;

    Sammanfattning : This report explores the influence of influencer posts featuring paid collaborations for cosmetic surgeries on social media followers. Building upon the investigative SVT documentary "Priset vi betalar" by journalist Frida Söderlund, the documentary delves into the world of influencers and the dynamics behind their accounts. LÄS MER

  4. 4. Bakom kulisserna av influencer marketing : Att förstå yrkesverksamma inom medie- och kommunikationsbranschens syn och erfarenhet av influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Emmy Johansson; Filippa Flodmark; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; Influencer agency; Advertising Agency; Marketing strategy; Authenticity;

    Sammanfattning : This study aims to investigate the phenomenon of influencer marketing within the context of the media and communication industry. The research focuses on understanding the perspectives and experiences of professionals working in this field. LÄS MER

  5. 5. SVT Nyheter på TikTok - ett år in : En kvantitativ innehållsanalys om SVT Nyhets närvaro på TikTok

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Josefine Johansson; Linnea Liljedahl; [2023]
    Nyckelord :TikTok; SVT Nyheter; medielogik; sociala medier; nyhetsvärdering;

    Sammanfattning : This study aims to examine the presence of the Swedish news agency SVT Nyheter on the social media platform TikTok. The platform is relatively new and was not originally designed for news but with time more and more news agencies have started to share their content on TikTok. SVT Nyheter has been active on the platform since November 2022. LÄS MER