Sökning: "Mmorpg-spel"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet Mmorpg-spel.
1. Riktiga känslor i påhittade världar : en analys av sociala interaktioner inom MMORPG-spel
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : “Riktiga känslor i påhittade världar” En analys av sociala interaktioner i MMORPG-spel är skriven av Johan Martelius och Malte Montelius, på institutionen för kommunikation och medier på Lunds Universitet. MMORPG-spel har sen dess premiär på spelmarknaden samlat en mycket stor publik. LÄS MER
2. Spelares upplevelser av mörka designmönster i MMORPG spel
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Denna studie utfördes för att undersöka konceptet om mörka designmönster i MMORPG (Massive Multiplayer Online Role Playing Games) spel och för att ta reda på vad spelarna tyckte om dem. Detta gjordes för att utöka kunskapen kring ämnet och för att lysa ett ljus på hur spelare blir påverkade av mörka designmönster. LÄS MER
3. Könsidentitet utan gränser hos den formbara karaktären : Karaktärskapande i MMORPG/RPG
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Karaktärskapande är en viktig del i RPG/MMORPG-spel då det går ut på att skapa en egen avatar att rollspela som i spelets öppna värld. Det finns dock begränsningar i karaktärskapandet, då alla alternativ är hårt knutna till könsroller och tillåter inte spelaren att göra könsöverskridande val. LÄS MER
4. Välbefinnande i spel : Unga mäns upplevelser av socialt välbefinnande i MMORPG spel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärandeSammanfattning : I ett samhälle där unga mäns välbefinnande utges vara utsatt för risk av deras engagemang i en virtuell värld önskar den här studien lyfta fram hur unga män själva upplever välbefinnande ur ett socialpsykologiskt perspektiv. Fem spelare fick i kvalitativa intervjuer framföra sina egna upplevelser ifrån sina erfarenheter av att spela MMORPG-spel. LÄS MER
5. Ledarskap i en digital kultur: att lära av och dela ledarskap i World of Warcraft
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Meningen med detta arbete är att skapa en förståelse för hur delat ledarskap fungerar i MMORPG-spel och hur dessa spel och deras ledare kan vara till hjälp för dagens organisationer. Sex personer med ledarpositioner i onlinespelet World of Warcraft (WoW), har intervjuats om deras erfarenheter av spelet och ledarskap. LÄS MER