Sökning: "Moa Ekberg"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Moa Ekberg.

  1. 1. Konsten att bygga en stark & värdefull varumärkesidentitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexandra Adwani; Moa Ekberg; Antonia Ohlsson; [2023]
    Nyckelord :Marknadsföring; Varumärkesidentitet; Varumärkespersonlighet; Design; Digital Storytelling; Reklamfilmer; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: Hur presenteras reklamfilmer av ett nytt varumärke för att bygga en stark och värdefull varumärkesidentitet? Syftet: Syftet med studien är att urskilja vad det är i Polestars reklamfilmer som skapar dess styrka i varumärkesidentiteten och hur reklamfilmerna porträtterar varumärkets identitet och personlighet. Denna studie syftar till att bidra med insikt och kunskap hur varumärken kan dra nytta av vikten att förmedla en stark varumärkesidentitet via reklamfilmer. LÄS MER

  2. 2. Med unga ögon - fadersbilden hos ungdomar boende i olika familjekonstellationer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Ann-Catrin Björk; Moa Ekberg; [2004]
    Nyckelord :Social problems and welfare; national insurance; Sociala problem; social välfärd; socialförsäkring; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to illuminate 14-16-year old boys’ and girls’ conception of their father in a comparison between young people who are living with both of their parents and young people who are living with their single mother, but who are in contact with their father. The main questions were: o How are fathers conceived by young people who are living with their fathers, respectively not living with their fathers? o Does the conception of the fathers’ differ in a comparison between young people who are living with their fathers, respectively not living with their fathers, and if so, how? o Does the conception of the fathers’ differ in a comparison between boys and girls, and if so, how? The study was conducted, using a qualitative method. LÄS MER