Sökning: "Moa Falck"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Moa Falck.

  1. 1. Övergången från linjära till cirkulära affärsmodeller: En kvalitativ studie om cirkulära affärsmodeller i textil- och modebranschen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nellie Falck; Moa Persson; [2023-11-08]
    Nyckelord :Cirkulär ekonomi; cirkulära affärsmodeller; cirkularitet; modebranschen; second hand; hållbarhet;

    Sammanfattning : Syftet med följande empiriska studie är att beskriva och undersöka hur en cirkulär affärsmodell kan se ut inom textil- och modebranschen samt vilka förutsättningar som behöver vara på plats för att driva och implementera en lönsam cirkulär affärsmodell. För att uppnå syftet har en kvalitativ metod använts, där datainsamlingen bestod av semistrukturerade intervjuer med en respondent från näringslivet, två från utbildningssektorn samt en från en statlig myndighet. LÄS MER

  2. 2. Studenters riskbeteende vid alkoholkonsumtion kopplat till personlighet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Anna Ekblom; Moa Fröjdh Falck; [2017]
    Nyckelord :Alcohol Consumption; Big five; Destructive behavior; Social structures; Students in Lund; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study examined which of the Big five theory personality traits that had more or less inclination to develop a risk behavior connected to alcohol consumption, during the time as a student at Lunds University. Social structures and pressures, but also the physical and cognitive consequences of alcohol consumption were relevant and significant for our hypotheses and conclusions. LÄS MER

  3. 3. YouTube och Musikbranschen : En studie i hur artisters användande av YouTube som marknadsföringskanal ser ut i en allt mer digital musikbransch. 

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Lina Falck; Moa Thörlind; [2015]
    Nyckelord :YouTube; music artists; relationship marketing; communication; feedback; music video; exposure; power shift; sampling; illegal distribution; YouTube; musikartister; relationsmarknadsföring; kommunikation; feedback; musikvideo; exponering; maktskifte; sampling; illegal spridning;

    Sammanfattning : Denna uppsats syfte är att analysera hur musikartister använder sig av YouTube som marknadsföringsverktyg, samt vilken betydelse YouTube har för dessa artisters marknadsföring. En kvalitativ och induktiv metod har tillämpats, medan ett antal intervjuer samt en innehållsanalys genomförts som grund till det empiriska materialet. LÄS MER