Sökning: "Moa Hellberg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Moa Hellberg.

  1. 1. Mäklararvodet : Betydelsen av etablering i branschen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Michelle Jönsson; Moa Hellberg; [2022]
    Nyckelord :Real estate agent; real estate business; fee; profession; fastighetsmäklare; fastighetsmäklarbranschen; arvode; profession;

    Sammanfattning : Fastighetsmäklare målas ofta upp som ett yrke där man med lite ansträngning kan tjäna miljonbelopp. För att ha möjlighet att bli registrerad mäklare måste man dels ha läst 120 högskolepoäng gjort 10 veckors handledd praktik, dels möta krav som Fastighetsmäklarinspektionen (FMI) ställer och kontrollerar. LÄS MER

  2. 2. Vem är Vegorätt? En experimentell studie av förekomsten av stereotyper i reklambilder och konsumenters attityder gentemot vegetarisk mat

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sarah Hellberg; Emelie Lundqvist; Moa Rydlöv; [2016]
    Nyckelord :Stereotyper Vegetarisk mat Consumer Culture Theory Reklambilder Attityder; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Title: Who is Vegorätt? An experimental study of the relationship between stereotypes in advertisements and consumers’ attitudes towards vegetarian food Seminar date: 2016-05-25 Course: FEKN90, Master Thesis in Business Administration - Marketing, 30 ECTS Authors: Sarah Hellberg, Emelie Lundqvist, Moa Rydlöv Advisor: Clara Gustafsson Key words: Stereotypes, vegetarian food, Consumer Culture Theory, advertisement, attitudes. Purpose: To investigate whether the presence of persons respectively stereotypes in advertisements can influence consumers’ attitudes towards vegetarian food. LÄS MER

  3. 3. Lokala företags marknadsföringsmöjligheter på Facebook

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sarah Hellberg; Moa Rydlöv; Axel Welinder; [2015]
    Nyckelord :konsumentbeteende och Theory of Reasoned Action.; word of mouth; Facebook; Lokalt företagande; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka skillnader i konsumenters facebookbeteende angående företags aktiviteter på Facebook beroende på om dessa är lokala eller nationella/internationella. Vidare undersöker studien om det finns något som kännetecknar konsumenter med preferenser gentemot lokala företag på Facebook. LÄS MER