Sökning: "Moa Pettersson"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Moa Pettersson.
1. Ta pulsen på verksamheten : En kvalitativ intervjustudie om införandet av dashboards som visuellt stöd vid dagliga pulsmöten
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Meetings are an integral part of daily business practice and while the intentions of meetings are good, they rarely live up to their full potential. Businesses are realizing the benefits of utilizing their data to make more informed decisions. LÄS MER
2. Kommunikation på avstånd : en studie av användandet av digitala verktyg bland utbytesstudenter på STS-programmet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : Levin, M, Palestro. P, S. 2023. Kommunikation på avstånd - En studie av användandet av digitala verktyg bland utbytesstudenter på STS-programmet. LÄS MER
3. Distansarbetets påverkan : på effektivitet, presenteeism och organisationskultur
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : De ständiga framstegen inom teknik och digitalisering har lett till att distansarbetet har blivit allt vanligare under de senaste åren. Som följd av dels digitaliseringens framsteg implementerar allt fler organisationer denna form av arbetssätt i sina verksamheter. LÄS MER
4. Distansarbetets påverkan : på effektivitet, presenteeism och organisationskultur
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : De ständiga framstegen inom teknik och digitalisering har lett till att distansarbetet har blivit allt vanligare under de senaste åren. Som följd av dels digitaliseringens framsteg implementerar allt fler organisationer denna form av arbetssätt i sina verksamheter. LÄS MER
5. Optimal Distinct Persona : En fallstudie om internt utvecklade personas och teorin optimal distinctiveness applicerat på personametoden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Personas är något som används av företag idag inom en mängd branscher och däribland modebranschen. Det används för att skapa en bild av sin kund och rikta sig mot en tydlig målgrupp. LÄS MER