Sökning: "Moa Söberg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Moa Söberg.

  1. 1. Räkna med läsning : En undersökning bland elever i årskurs nio om samband mellan läsförståelse och matematisk problemlösningsförmåga

    Magister-uppsats, Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Moa Söberg; [2013]
    Nyckelord :Reading comprehension; mathematics; mathematical problem-solving skills; Läsförståelse; matematik; matematisk problemlösningsförmåga;

    Sammanfattning : Swedish students' knowledge of both mathematics and reading comprehension has deteriorated in recent years. Scientists are discussing whether there is a connection between these areas and that the pupils deteriorating math skills may have something to do with their increasingly lower results in terms of reading comprehension. LÄS MER

  2. 2. Lätt räknat : En utbildningssociologisk studie av matematiklärarstudenters sociala ursprung och utbildningskapital

    Magister-uppsats, Lärarutbildningen

    Författare :Moa Söberg; [2012]
    Nyckelord :Lärarutbildning; Bourdieu; Utbildningssociologi; Socialt ursprung; Utbildningskapital; Matematik;

    Sammanfattning : A change has occurred in terms of recruitment to teacher education. From having been an educationof high status and reputation, a reduced application rate has led to lower admission requirementsand thus that students with much lower educational qualifications entering, which in turn means thatthe education status and reputation have been reduced significantly. LÄS MER

  3. 3. ”Man sitter på sin plats och räknar i boken” : En studie av elevers uppfattningar om matematik och matematikundervisning med fokus på lärares metoder och verktyg

    Master-uppsats, Lärarutbildningen

    Författare :Moa Söberg; [2011]
    Nyckelord :Matematikundervisning; elevuppfattningar; lärares metoder och verktyg; kunskapsutveckling;

    Sammanfattning : Swedish students' knowledge of mathematics has deteriorated in recent years. Teaching of mathematics is therefore starting point in an ongoing discussion among researchers, school leaders, politicians, teachers and others, who all thinks they know best about how teaching should be designed to the greatest extent possible to raise students' proficiency levels in the subject. LÄS MER