Sökning: "Moa Ståhlberg"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Moa Ståhlberg.

  1. 1. Framework for Startups in Digital Marketing - Multiple case study of the role of digital marketing in startups’ strategies in lead generation and lead nurturing processes

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Fanny Linton; Moa Ståhlberg; [2022-08-04]
    Nyckelord :Startups; Digital marketing; Lead generation; Lead nurturing; Challenges;

    Sammanfattning : Background Given that society is increasingly moving towards a more digitalized world, companies, and startups especially have felt pressure to grow a digital presence. The shift in technology adoption and digitalization has caused lead generation and lead nurturing to be increasingly supported by digital marketing tools which both come with opportunities and challenges for startups. LÄS MER

  2. 2. Risk Management for MNEs in Latin America. A case study of Scania

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Lindqvist; Moa Ståhlberg; [2022-02-16]
    Nyckelord :Risk management; macro environmental uncertainties; Latin America; Argentina; Brazil; MNE; Scania;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. "Vi är här, vi kommer att stanna & vi gör det här tillsammans." : En diskursanalys av tre marginaliserade gruppers tal om utanförskap genom sociala rörelser.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Amina Carlsson; Ståhlberg Moa; [2021]
    Nyckelord :Exclusion; stigmatization; stereotypes; racism; social movements; marginalized groups.; Utanförskap; stigmatisering; stereotyper; rasism; sociala rörelser; marginaliserade grupper;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att ta reda på hur utanförskap uttrycks hos rasifierade marginaliserade grupper i Sverige. Genom ett diskursteoretiskt perspektiv i kombination med Goffmans teori om stigmatisering och stereotypisering har denna uppsats undersökt hur tre marginaliserade grupper skrivit och uttryckt sitt egna upplevda utanförskap; samer, afrosvenskar och muslimer i Sverige och deras upplevda utanförskap. LÄS MER

  4. 4. En mil utan jäkt och stress : En genusanalys av marknadsföring inför Tjejmilen 1984-1989

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Centrum för genusvetenskap

    Författare :Moa Ståhlberg; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur Tjejmilen marknadsfördes av arrangörerna från premiäråret 1984 till och med 1989, för att ta fasta på hur distinktionen mellan manligt och kvinnligt kön framställs och hur detta i förlängningen kan få betydelse för förståelsen av deltagandet i Tjejmilen. Studien har en poststrukturalistisk diskursteoretisk ingång och genomförs genom en kombinerad diskurs-, text- och bildanalys. LÄS MER