Sökning: "Mobil Svar"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden Mobil Svar.

  1. 1. Badge It Up : The Effect of Gamification on Online Survey Response

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Kim Siebeneicher; Edit Söderqvist; [2023]
    Nyckelord :Gamification; badges; online survey; motivation; volunteer; non-profit organisation; Gamification; medaljer; onlineenkät; motivation; volontär; ideell organisation;

    Sammanfattning : Collecting qualitative feedback from volunteers is essential but challenging for non-profit organisations. Gamification has been used in different contexts to try to improve users’ motivation, but has presented mixed results in the context of online surveys. LÄS MER

  2. 2. Lärmiljöer i mobila verksamheterpedagogers berättelser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Malin Fredriksson; [2022]
    Nyckelord :Den sociala; pedagogiska och fysiska lärmiljön; tillgänglighetsmodellen;

    Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractFredriksson, Malin (2022). Lärmiljöer i mobila verksamheter-pedagogers berättelser.Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  3. 3. Lek i förskolebuss. : Barns kreativa lösningar på att leka i begränsade utrymmen.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Katarina Duán; [2022]
    Nyckelord :Coded rooms; limited play spaces; preschool; friendships; sociocultural perspective; begränsade lekutrymmen; förskolebuss; kamratrelationer; kodade rum; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien var att ta reda på om barns lekar påverkas om lekutrymmet är begränsat. Jag blev nyfiken på den här frågan eftersom den förskola som jag arbetar på har haft tillgång till en förskolebuss i cirka två år nu. LÄS MER

  4. 4. Kan ett gråskaleläge på mobilskärmen hjälpa studenter att minska sin skärmtid på Instagram?

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Adrian Karimi Valdani; Axel Svahn; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : As social media more or less in the last decade has become an integral part in many people's lives, discussions have taken place about what a healthy amount of screen time is. Especially among young users, excessive social media use has been linked with a decline in mental health. LÄS MER

  5. 5. How the use of gamification in migraine tracking effects the perceived feeling of motivation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Alice Ljungholm; [2022]
    Nyckelord :Gamification; Migraine; Motivation; Self Determination Theory; Mobile Application; Gamification; Migrän; Motivation; Self Determination Theory; Mobil Applikation;

    Sammanfattning : The problem with logging migraines is that patients often forget, or simply choose not to log their migraines. To solve this problem, we investigate in this thesis whether gamification can make a difference in their motivation. To investigate whether gamification makes a difference, an AB test was performed. LÄS MER