Sökning: "Mobil förskola"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden Mobil förskola.

  1. 1. Lärmiljöer i mobila verksamheterpedagogers berättelser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Malin Fredriksson; [2022]
    Nyckelord :Den sociala; pedagogiska och fysiska lärmiljön; tillgänglighetsmodellen;

    Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractFredriksson, Malin (2022). Lärmiljöer i mobila verksamheter-pedagogers berättelser.Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  2. 2. Lek i förskolebuss. : Barns kreativa lösningar på att leka i begränsade utrymmen.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Katarina Duán; [2022]
    Nyckelord :Coded rooms; limited play spaces; preschool; friendships; sociocultural perspective; begränsade lekutrymmen; förskolebuss; kamratrelationer; kodade rum; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien var att ta reda på om barns lekar påverkas om lekutrymmet är begränsat. Jag blev nyfiken på den här frågan eftersom den förskola som jag arbetar på har haft tillgång till en förskolebuss i cirka två år nu. LÄS MER

  3. 3. Effects of a Mobile Phone-based Mindfulness Intervention for Teachers, and how Mindfulness Trait Correlates with Stress, Wellbeing, Burnout, and Compassion

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Robin Andersson; [2020]
    Nyckelord :burnout; compassion; smartphone mindfulness intervention; stress; teacher; wellbeing; Lärare; Medkänsla; Mobil-baserad mindfulness intervention; Stress; Utbrändhet; Välmående;

    Sammanfattning : Abstract Objectives The aim of the study was to examine effects of mindfulness on stress, wellbeing, compassion and burnout, conducting a brief mobile phone-based mindfulness intervention on teachers. Methods Fifty-five teachers from private and public schools, including pre-school, elementary school, middleschool, secondary- and upper secondary school and adult education school was recruited. LÄS MER

  4. 4. De ofrånkomliga väntorna : Om barns aktörskap och inflytande vid stunder av väntan i den mobila förskolans rutiniserade vardag

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Karin Litsner; [2019]
    Nyckelord :aktörskap; inflytande; mobil förskola; rutiner; väntor;

    Sammanfattning : Syftet med studien har varit att öka kunskapen om barns inflytande över stunder av väntan (väntor) i en mobil förskoleverksamhet. Väntor är tid som blir i ett mellanrum mellan aktiviteter med planerat innehåll, fri lek eller rutinsituationer. LÄS MER

  5. 5. Där stenar blir rymdskepp : En studie om barns lek på den mobila förskolan i relation till de platser som besöks

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Clara Grönlund; [2019]
    Nyckelord :Mobil förskola; lek; fysisk miljö; platser; barn;

    Sammanfattning : Då barn leker utvecklas deras motoriska, fysiska och sociala färdigheter. Att barn har möjlighet och tillräcklig plats att leka är därför viktigt för deras utveckling. LÄS MER