Sökning: "Mobil marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden Mobil marknadsföring.
1. Servicelandskapets påverkan på studenters konsumentbeteende : Undersökning inom mobilabonnemangsbranschen
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : I Inledningen och problemdiskussionen förklaras bakgrunden till uppsatsen, som är att försöka finna om servicelandskap påverkar studenters konsumentbeteende. Branschen som valdes att undersöka var den svenska mobil abonnemangsbranschen, branschen valdes eftersom den har tillsynes två olika positioneringsstrategier. LÄS MER
2. E-handel i mobilapplikationer : En studie om förutsättningar för e-handel i mobilapplikationer
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Syftet med denna studie är att ta reda på vilka förutsättningar som krävs för att en mobil e-handelsapplikation ska bli populär och adopteras av många. Detta för att hjälpa de företag som planerar att införskaffa sig mobila e-handelsapplikationer att få den mer attraktiv. Internet och e-handel har växt sedan en lång tid tillbaka. LÄS MER
3. Social mediestrategi för en mobil restaurang
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Purpose – The purpose of this report is to find out how to design a social media strategy with the purpose of increasing the number of followers and exposure of a mobile restaurant on selected platforms. Two different campaigns have been designed and the effects between them have been compared. LÄS MER
4. Vägen till bankens mobilapp : En studie i storbankernas implementeringsarbete av självbetjäningsteknik
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Vägen till bankens mobilapp – En studie i storbankernas implementeringsarbete Syfte: Syftet med denna studie är att analysera hur svenska storbanker implementerar sin mobil självbetjäningsteknik (SST) bland konsumenter. Studien ska bidra till att skapa förståelse för hur organisationer arbetar med att implementera SST. LÄS MER
5. Mikro : platsmedveten mobil marknadsföring
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Detta examensarbete presenterar en rapport som utforskar användares inställning till mikro-platsmedeveten mobil marknadsföring och hur den upplevs. Detta har gjorts genom en användarcentrerad process där inledningsvis en förstudie i form av fokusgrupp ägt rum som lagt grunden för den prototyp som tagits fram. LÄS MER