Sökning: "Mobile augmented reality MAR"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Mobile augmented reality MAR.

  1. 1. Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? : En kvalitativ studie om hur mobile augmented reality (MAR) kan vara ett behjälpligt digitalt verktyg för att modifiera returbeteendet hos konsumenter vid onlineköp

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sivan Dana; Alina Music; [2023]
    Nyckelord :E-commerce; fashion industry; digitization; virtual fitting rooms; Mobile Augmented Reality MAR ; return behavior; E-handel; modebranschen; digitalisering; virtuella provrum; Mobile Augmented Reality MAR ; returbeteende;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Sivan Dana, Alina Music Titel: Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: E-handel, modebranschen, digitalisering, virtuella provrum, Mobile AugmentedReality (MAR), returbeteende Teoretisk utgångspunkt: The Theory of Planned Behaviour Syfte: Syftet med studien är att med hjälp av kvalitativ metod undersöka hur konsumentersreturbeteende kan minimeras med användning av Mobile Augmented Reality (MAR). LÄS MER

  2. 2. MedinAR: A Mobile Augmented Reality Concept for Medication Adherence : A Design Study and Proposal That Investigates Opportunities to Enhance Patients’ Health Literacy

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Johan Franzén; [2023]
    Nyckelord :Interaction Design; User Experience; Augmented Reality; Mobile Augmented Reality; Medication Adherence; Health Literacy;

    Sammanfattning : This thesis investigates the potential of Mobile Augmented Reality (MAR) for improving medication adherence. Empirical research was conducted by interviewing patients, pharmacists, and a homecare worker. LÄS MER

  3. 3. Hur konsumenter ser på att prova kläder genom augmented reality : En kvalitativ studie om hur konsumenter upplever klädprovning genom mobile augmented reality

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Emelyn Celis; Alicia Edberg; [2022]
    Nyckelord :Augmented reality AR ; Mobile augmented reality MAR ; Mobile phone; Application; Virtual and Experience; Augmented reality AR ; Mobile augmented reality MAR ; Mobiltelefon; Applikation; Virtuell och Upplevelse;

    Sammanfattning : Augmented reality has in recent years become a topic that’s frequently discussed among business managers and marketing practitioners, due to the findings that support the technology's ability to influence consumer behavior. The technology is offering consumers exceedingly product information, a pleasurable shopping experience and a greater interactive interface. LÄS MER

  4. 4. Digitizing notes using a moving smartphone : Evaluating Oriented FAST and Rotated BRIEF (ORB)

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Johan Wieslander; [2021]
    Nyckelord :Augmented reality; Computer vision; Mobile applications; Object detection; Feature extraction; Human computer interaction; Augmented reality; Förstärkt verklighet; Datorseende; Mobila applikationer; Objectdetektion; Människa-datorinteraktion;

    Sammanfattning : This thesis investigates the problem of tracking objects for an Augmented Reality (AR) setting. More specifically, the issue of tracking Post-It® notes to be used in a Mobile Augmented Reality (MAR) application using the Oriented FAST and Rotated BRIEF (ORB) keypoint extractor and descriptor, is investigated. LÄS MER

  5. 5. Interactive Mobile Augmented Reality For Fitness Activities

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Irene Koech; [2020]
    Nyckelord :Augmented Reality; GPS Marker-less; Vuforia; NodeJS; Unity 3D; MongoDB; User experience; Mobile Augmented Reality MAR ;

    Sammanfattning : Augmented reality (AR) has revolutionized the way people view the real world, AR has been used across a range of sectors. Recently, researchers examined the possibilities for improving user experience with augmented reality. However, there are few studies on adoption of AR users' interactions with online data resources. LÄS MER