Sökning: "Mobile commerce"
Visar resultat 1 - 5 av 116 uppsatser innehållade orden Mobile commerce.
1. Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? : En kvalitativ studie om hur mobile augmented reality (MAR) kan vara ett behjälpligt digitalt verktyg för att modifiera returbeteendet hos konsumenter vid onlineköp
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Sivan Dana, Alina Music Titel: Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: E-handel, modebranschen, digitalisering, virtuella provrum, Mobile AugmentedReality (MAR), returbeteende Teoretisk utgångspunkt: The Theory of Planned Behaviour Syfte: Syftet med studien är att med hjälp av kvalitativ metod undersöka hur konsumentersreturbeteende kan minimeras med användning av Mobile Augmented Reality (MAR). LÄS MER
2. Exploring the use of mobile warehouses in midsized urban and rural regions for last-mile transportation
Master-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : Abstract: Efficient last-mile transportation is a continuous difficulty for businesses, particularly in e-commerce, necessitating the development of creative solutions. This thesis investigates the use of mobile warehouses in mid-sized urban and rural areas to help with this problem. LÄS MER
3. China Influencer E-commerce Livestreaming Marketing Strategy Research
Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : The surge of mobile internet and electronic devices has revolutionized consumer interactions and information consumption. Livestreaming emerges as a prevalent advertising method in e-commerce, compensating for the static nature of traditional platforms by providing dynamic buying experiences. LÄS MER
4. Hur fungerar mobilshopping i praktiken? : En studie om hur konsumenter använder sin smartphone för att shoppa på olika sätt
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Sedan början på 2000-talet har det skett en förvandling i detaljhandelslandskapet. Flera företag har valt att övergå från fysisk butik till att istället bedriva e-handel. LÄS MER
5. Effektivitet och användarupplevelse : En studie om skillnaden mellan mobiltelefon och dator avseende effektivitet och upplevelse på webbshoppar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : I den här kvantitativa studien undersöks skillnaden i effektivitet och användarupplevelse mellan mobiltelefoner och datorer. Frågan är om effektiviteten och/eller användarens upplevelse kommer att påverkas om besökaren använder en mobiltelefon eller en dator för att utföra uppgifter på en e-handelswebbplats. LÄS MER