Sökning: "Mobile-learning"
Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade ordet Mobile-learning.
1. Local History Awareness : And its Influence on Young People in a Post-Communist Region
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : This project explores the impact of a mobile website (MWS) designed to enhance knowledge and interest in local history among residents of Eberswalde as a sample for an Eastern German post-communist city. It aims to strengthen the sense of regional identity and attachment, potentially affecting their decision to remain in or leave the region. LÄS MER
2. SOCIAL MEDIA AND ARAB IMMIGRANTS LEARNING THE SWEDISH LANGUAGE
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Purpose: The study aims to investigate the role of social media platforms in learning Swedish language for Arab immigrants and to identify the most effective platform for that purpose. Theory: Communities of Practice (Lave & Wenger, 1991). Method: Mixed methods: online questionnaire, and semi-structured interview. LÄS MER
3. Persuasive Language Learning - Qualitative research on user engagement in the persuasive system design of Duolingo
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska HögskolanSammanfattning : Duolingo is a popular mobile language-learning application that has been around the market since 2012 and has been researched in its language-learning abilities. It is crucial for mobile language learning applications to keep their users interested, nevertheless, as users easily lose interest in continuing their language study. LÄS MER
4. Klassrums Respons System : En förbättring för lärplattformen Canvas? en studie av förbättringsförslag för mobila lärplattformen Canvas
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Användningen av mobiltelefoner har ökat avsevärt och blivit alltmer vanlig i dagens samhälle. Teknikens framsteg har påverkat människors beteenden och vanor. Med den nuvarande tekniken finns det en ökning av användningsområden för mobiltelefoner, vilket leder till en ökning av mobilanvändare. LÄS MER
5. Mobilen i skolan eller skolan i mobilen? Gymnasieelevers användning av, upplevelse av samt attityder till mobiltelefonen i förhållande till skolarbetet
Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka gymnasieelevers användning av, upplevelser av och attityder till mobiltelefonen i förhållande till skolarbetet. Resultatet är tänkt att bidra med en kartläggning av de utmaningar och möjlig¬heter som den nya tekniken för med sig in i skolans verksamhet, och i och med detta utgöra ett bidrag till utvecklingen av skolans framtida strategier för val och användning av informations- och kommunikations¬¬teknologi. LÄS MER