Sökning: "Mobile-learning"

Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade ordet Mobile-learning.

  1. 1. Local History Awareness : And its Influence on Young People in a Post-Communist Region

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Marwan M. Hassan; [2024]
    Nyckelord :local history; place attachment; regional affiliation; regional pride; civic engagement; social trust; regional identity; mobile learning; mobile website; post-communist communities; retrospective qualitative interviews; Eberswalde; East Germany;

    Sammanfattning : This project explores the impact of a mobile website (MWS) designed to enhance knowledge and interest in local history among residents of Eberswalde as a sample for an Eastern German post-communist city. It aims to strengthen the sense of regional identity and attachment, potentially affecting their decision to remain in or leave the region. LÄS MER

  2. 2. SOCIAL MEDIA AND ARAB IMMIGRANTS LEARNING THE SWEDISH LANGUAGE

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Majeda Shehada; [2023-03-20]
    Nyckelord :Mobile learning; Social media; Swedish language; ; Arab immigrants; ; Communities of practice COP ;

    Sammanfattning : Purpose: The study aims to investigate the role of social media platforms in learning Swedish language for Arab immigrants and to identify the most effective platform for that purpose. Theory: Communities of Practice (Lave & Wenger, 1991). Method: Mixed methods: online questionnaire, and semi-structured interview. LÄS MER

  3. 3. Persuasive Language Learning - Qualitative research on user engagement in the persuasive system design of Duolingo

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska Högskolan

    Författare :Sofie Kastelli; Napsugár Takács; [2023]
    Nyckelord :Persuasion; Gamification; User-engagement; Duolingo; MALL; mobile-learning; mobile-language-learning; gamified interaction design;

    Sammanfattning : Duolingo is a popular mobile language-learning application that has been around the market since 2012 and has been researched in its language-learning abilities. It is crucial for mobile language learning applications to keep their users interested, nevertheless, as users easily lose interest in continuing their language study. LÄS MER

  4. 4. Klassrums Respons System : En förbättring för lärplattformen Canvas? en studie av förbättringsförslag för mobila lärplattformen Canvas

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Tim Persson; Ali Hussain; [2023]
    Nyckelord :Mobile use; Canvas; Formative assessment; University of Borås; UX; Classroom Response System CRS ; Mobilanvändning; Canvas; Formativ bedömning; Högskolan i Borås; UX; Designprincip; Classroom Response System CRS ;

    Sammanfattning : Användningen av mobiltelefoner har ökat avsevärt och blivit alltmer vanlig i dagens samhälle. Teknikens framsteg har påverkat människors beteenden och vanor. Med den nuvarande tekniken finns det en ökning av användningsområden för mobiltelefoner, vilket leder till en ökning av mobilanvändare. LÄS MER

  5. 5. Mobilen i skolan eller skolan i mobilen? Gymnasieelevers användning av, upplevelse av samt attityder till mobiltelefonen i förhållande till skolarbetet

    Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Karolina Hansson; [2022-09-12]
    Nyckelord :mobiltelefoner; attityder; användning; gymnasieelever; m-learning;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka gymnasieelevers användning av, upplevelser av och attityder till mobiltelefonen i förhållande till skolarbetet. Resultatet är tänkt att bidra med en kartläggning av de utmaningar och möjlig¬heter som den nya tekniken för med sig in i skolans verksamhet, och i och med detta utgöra ett bidrag till utvecklingen av skolans framtida strategier för val och användning av informations- och kommunikations¬¬teknologi. LÄS MER