Sökning: "Mode I"

Visar resultat 11 - 15 av 1734 uppsatser innehållade orden Mode I.

  1. 11. Digitala distraktioner : Metoder för minimering av negativ påverkan av digitala enheter på gymnasieelevernastime-on-task under självstudier i studieförberedande program.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Etienne Stefansson; [2023]
    Nyckelord :digitization in school; self-studying; study-techniques; approaches to learning; smartphones in school; digitalisering i skolan; självstudier; studieteknik; approaches to learning; smartphones i skolan;

    Sammanfattning : Till följd av den enorma digitalisering av både samhälle och skolväsendet som skett sedan 90-talet är det allt större konkurrens om individens uppmärksamhet och impulskontroll. En till synes ökande trend i bristande koncentrationsförmåga uppmärksammas nu inom utbildnings-väsende och forskning. LÄS MER

  2. 12. Evaluation and Optimization of LTE-V2X Mode 4 under Aperiodic Messages of Variable Size

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :Md Mamunur Rashid; [2023]
    Nyckelord :LTE-V2X; aperiodic; variable size; CAM; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Vehicular networks connect vehicles for improved road safety and efficiency with the assistance of wireless information exchange. Vehicular networks are based on the frequent broadcast of awareness messages referred to as CAM (Cooperative Awareness Messages) or BSM (Basic Safety Message) in the ETSI and SAE standards, respectively. LÄS MER

  3. 13. SMMAs inverkan på kundlojalitet hos lyxvarumärken : En kvalitativ studie om hur sociala medie marknadsföringsaktiviteter kan bidra till en bättre kundlojalitet hos lyxvarumärken

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Christopher Westlund; [2023]
    Nyckelord :SMMA; Luxury Brand; Customer Loyalty; Customer Response; Brand preference; Premium price; Entertainment; Interaction; Trendiness; Customization; eWOM; Fashion; Marketing; Social Media.; SMMA; Lyxvarumärke; Kundlojalitet; Kundrespons; Varumärkespreferens; Prispåslag; Underhållning; Interaktion; Trendighet; Anpassning; eWOM; Mode; Marknadsföring. Sociala medier.;

    Sammanfattning : Lyxvarumärken har en status att erhålla, som är en utmaning, speciellt i ett samhälle somutvecklas snabbt genom teknologi. Därmed befinner sig lyxvarumärken på en marknad medhög efterfrågan. För att kunna hålla sig väsentlig i dagens samhälle är det viktigt förlyxvarumärken att vara medveten om sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  4. 14. “Timeless or Tacky?” : En kvalitativ studie om tidlöst mode på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Isabella Sigurdson; Julia Högne; [2023]
    Nyckelord :timeless fashion; social media; trends; fashion; consumption; longevity.; tidlöst mode; sociala medier; trender; mode; konsumtion; långvarighet.;

    Sammanfattning : Uppsatsen utgår från den aktuella trenden tidlöst mode som utspelar sig på sociala medier, framförallt på Tiktok och Youtube. Modeindustrin har på grund av sociala medier förändrats avsevärt och har möjliggjort en ökad hastighet för förändringar och spridning av mode. LÄS MER

  5. 15. Can an alternative cosmovision challenge the market hegemony? : an analysis of article 6.8 in the Paris agreement

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Amanda Björksell; [2023]
    Nyckelord :climate negotiations; Paris agreement; Buen Vivir; ; Vivir Bien; article 6.8; climate justice; Bolivia; non-market approaches;

    Sammanfattning : A rising global temperature and increased emissions, in combination with the slow progress of the yearly climate negotiations shows that there is something hindering the radical improvement needed to protect both the planet and humanity. The outset for this thesis is to study the UN climate negotiations and the alternative discourse that can question the hegemony. LÄS MER