Sökning: "Modebutik"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade ordet Modebutik.

  1. 1. ”Jag kan inte tänka mig att handla utan telefonen”. En kvalitativ studie om hur unga svenska använder telefonen i den fysiska butiken.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Rasmus Andersson; Oscar Jonsson; [2021]
    Nyckelord :Smartphone; köpprocessen; köpbeteende; informationssökning; alternativutvärdering; retail; modebutik; detaljhandel; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att skapa en djupare förståelse för hur unga svenskar använder mobiltelefonen när de handlar i den fysiska modebutiken och hur detta påverkar konsumentens beteende. Teori: Arbetet utgår från en traditionell beskrivning av köpprocessen, men lägger fokus på delarna informationssökning och alternativutvärderingen. LÄS MER

  2. 2. Den moderna modebutiken : Kampen mot hållbar konkurrenskraft inom svenska trasitionella modebutiker

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Tobias Minin; Viktor Petersson; [2021]
    Nyckelord :Modern retail fashion store; retail death; Customer value proposition; hedonic; utilitaristic; shopping motivation; 3P; customer experiences; activities; competitive advantage.; Modern retail fashion store; retail death; Customer value proposition; hedonic; utilitaristic; shopping motivation; 3P; customer experiences; activities; competitive advantage.;

    Sammanfattning : I skuggan av den ökande svenska elektroniska detaljhandeln står en fysisk butikshandel inom mode på sin bristningsgräns. När allt fler konsumenter väljer att konsumera mode genom den digitala världen så kan det få förödande konsekvenser för den fysiska modebutikshandeln. LÄS MER

  3. 3. Fysiska klädbutikers kamp mot e-handel : En granskning av de små fysiska butikernas konkurrensmedel gentemot e-handel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Milos Vrsajko; Maja Fridsén; [2020]
    Nyckelord :Competitive tools; E-commerce; Physical stores; Clothing store; Retail mix; Konkurrensmedel; Enskild butik; E-handel; Modebutik; Konkurrensmedelsmixen;

    Sammanfattning : E-handeln växer mer och mer för varje år och det har aldrig någonsin varit lättare att köpa produkterän vad det är idag. För fysiska butiker är det därför viktigt att använda sina konkurrensmedel,marknadsföringsstrategier och handelsmiljö på rätt sätt för att överleva på marknaden och för attöverleva konkurrensen från den växande e-handeln. LÄS MER

  4. 4. Transitioning towards a Single Page Application for a fashion e-commerce : Qualitative and quantitative analysis of the transition's impact on business performance

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Céline Chen; [2017]
    Nyckelord :Single Page Application; Front-End; React Framework; Fashion e-commerce;

    Sammanfattning : Over the course of the last few years, the fashion industry hasbegun to focus more resources on their digital transition. For afashion e-commerce business, it is essential to know whether ornot to invest money and time in building a modern webapplication. LÄS MER

  5. 5. Svinn i den textila modebutiken : En studie om svinn och vilka konsekvenser det skapar för modeföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Amanda Gemmel; Elin Evers; Viktoria Thålin; [2017]
    Nyckelord :Theft; Loss of clothes; Integrity; Fashion store; stöld; svinn; integritet; modebutik;

    Sammanfattning : In line with the continuing expansion of retail sales, a large amount of product waste is added. Loss is the deficit that the company annually lacks precise statistics in order to correct actual financial outcomes. By investigating different types of losses and how that can occur, we have identified three factors of waste. LÄS MER