Sökning: "Modeller av sociala problem"
Visar resultat 1 - 5 av 52 uppsatser innehållade orden Modeller av sociala problem.
1. Contextual Implications on Sustainable Entrepreneurship : a qualitative study on Food Waste Platforms contribution to reducing food waste in Sweden
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : The global issue of food waste persists, with local digital solutions emerging to address aspects of this problem. Inspired by new economic models like the shared economy, Food waste platforms embody sustainable entrepreneurship. LÄS MER
2. Refining the particulate matter airway deposition arising from indoor cooking-related biomass combustion for children in the Haramaya district in Ethiopia
Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologiSammanfattning : Background: Air pollution, a global issue affecting millions of individuals, is linked to adverse health effects on the respiratory system, but also to e.g., cancer and cardiovascular ailments. In low-income countries, cooking is often conducted by biomass-combustion, causing women and children to be exposed to high levels of indoor air pollution. LÄS MER
3. Mitigating Unintended Bias in Toxic Comment Detection using Entropy-based Attention Regularization
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The proliferation of hate speech is a growing challenge for social media platforms, as toxic online comments can have dangerous consequences also in real life. There is a need for tools that can automatically and reliably detect hateful comments, and deep learning models have proven effective in solving this issue. LÄS MER
4. Marknadsförares attityd av marknadsföringstrenderna händelser, reels och Tiktok : En kvalitativ undersökning av marknadsföringstrender
Kandidat-uppsats, Södertörns högskolaSammanfattning : I takt med digitaliseringen tillförs ständigt nya marknadsföringsmöjligheter där tidigare forskning betraktar sociala medier som en aktuell marknadsföringsstrategi, där främst videobaserade funktioner uppmärksammats och blivit en marknadsföringstrend. Därför är det vanligt att se marknadsföring som ofta sker genom online videos där händelser, reels och Tiktok identifieras som starka marknadsföringsverktyg som är aktuella och trendar. LÄS MER
5. Enhancing Stock Price Prediction with Sentiment Analysis : A Comparison of LSTM Models
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Since the early 1980s stock traders and investment firms have been devloping prediction based machine learning models in an attempt to become rich. The problem is that stock price prediction is hard, and simply using historical price data is not enough to get accurate predictions. LÄS MER