Sökning: "Moderator"

Visar resultat 16 - 20 av 178 uppsatser innehållade ordet Moderator.

  1. 16. Digitalising the Restaurant Visit: An Experimental Study of How QR Codes and Waiting Staff in the Ordering Process Affect Customer Satisfaction

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Anja Saksi; Benjamin Zubcevic; [2023]
    Nyckelord :Mere Presence; QR code; Digitalisation; Satisfaction; Fine Dining;

    Sammanfattning : Digitalisation is becoming more prevalent in our society today, and customer preferences are changing with it. This thesis investigates the digitalisation of the restaurant business through taking a closer look at the impact replacement of waiting staff with digital QR codes has on customer satisfaction. LÄS MER

  2. 17. Dispositionell mindfulness som moderator i relationen mellan självbestämmande motivation och motionsmängd

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Ola Höglind; [2023]
    Nyckelord :dispositional mindfulness; FFMQ; self-regulation; self-determination theory; physical activity; dispositionell mindfulness; FFMQ; självbestämmande motivation; SDT; fysisk aktivitet;

    Sammanfattning : The aim of the present study was to investigate whether dispositional mindfulness moderates the relationship between self-determined motivation and exercise amount. The current study consisted of a Swedish population with a total of 134 participants (73.9% women) between 18-58 years of age (M = 39.61; SD = 11. LÄS MER

  3. 18. Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Kundrespons : En kvantitativ studie om SMMA, Varumärkesassociation och Kundrespons på den svenska energidrycksmarknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Thomas Diös; Alexander Persson; [2023]
    Nyckelord :Social media marketing; social media; Social media marketing activities; trendiness; word-of-mouth; customization; interaction; entertainment; customer loyalty; brand preference; price premium; customer response; brand equity; brand association; Customer based brand equity; brand management; consumer purchase intention.; Marknadsföring i sociala medier; sociala medier; Marknadsföringsaktiviteter på sociala medier; trendighet; ord-av-mun; anpassning; interaktion; underhållning; kundlojalitet; varumärkespreferens; prispåslag; kundrespons; varumärkeskapital; varumärkesassociation; Kundbaserat varumärkeskapital; varumärkeshantering; konsumentköpavsikt;

    Sammanfattning : Titel: Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Varumärkesassociation och Kundrespons  Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi Författare: Alexander Persson & Thomas Diös Handledare: Katarina Arbin Datum: 2023 - januari Syfte: Sociala medier är en viktig kanal för företag att marknadsföra sig genom i dagens samhälle. Hur företag går tillväga i sin kommunikation på sociala medier är minst lika viktigt då det kan påverka kundens uppfattning och respons av varumärket, vilket kan vara avgörande för varumärkens framgång och överlevnad. LÄS MER

  4. 19. Evaluating Virtual Reality as a Medium for Usability Testing on Inflight Entertainment Applications

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi; Lunds universitet/Certec - Rehabiliteringsteknik och Design

    Författare :Rasmus Andersson; Fredrik Voigt; [2023]
    Nyckelord :Virtual Reality; VR; Usability Evaluation; Usability Testing; UX; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This thesis aims to evaluate the feasibility of using virtual reality as a medium for usability testing. Usability testing has long been an important part of any iterative development process. Most usability testing is, however, done in a lab setting, outside the product's natural environment. LÄS MER

  5. 20. Corporate Sustainability Practices and Commitment in Times of Crisis: A Case Study on the Covid-19 Pandemic

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Margit Kihl; Emelie Trigell; [2022]
    Nyckelord :ESG; CSR; materiality; window dressing CSR; social responsibility;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility is considered to be an integral part of modern business life. However, the explanatory value of CSR ratings can be discussed. As a consequence of Covid-19, a truly exogenous shock, firms' CSR commitment can be explored. LÄS MER