Sökning: "Modereklam"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet Modereklam.
1. Rosa och Tajt VS Blått och Stiligt : En visuell analys av klädföretaget HOPE´s könsneutrala klädkollektion
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Denna studie syftar till att att undersöka hur modegenren kan framställa könsneutral reklam.Detta görs genom en visuell bildanalys av tre könsneutrala reklambilder från det svenskamodeföretaget HOPE. LÄS MER
2. Läs mer och köp här : en analys av digitaliseringen av modejournalistiken genom exemplet Veckorevyn.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för modevetenskapSammanfattning : In this bachelor thesis I have studied the digitalization of fashion journalism and the challenges that they are facing. I have studied the digitalization of fashion journalism through the example of the Swedish magazine Veckorevyn. LÄS MER
3. Inte bara ett inkluderande : En kvalitativ studie av transpersoners representation i modekampanjer
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Under året 2015 lanserades det två modekampanjer i Sverige som fick stor medialuppmärksamhet. Först ut var Åhléns med sin modekampanj Vårmod, kollektionen lanserades under våren 2015, frontfiguren för denna lansering var modellen och transpersonen Lea T. LÄS MER
4. "I've been guilty of provocation but it's also just common sense marketing" : En studie av framställningen av genus och sexualitet inom reklamkampanjer i form av modefotografi
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : The purpose of this essay is to analyze the portrayal of gender and sexuality within fashion photography through a representational study of men and women in select Gucci fashion campaigns, Fall/Winter 1996 and Spring/Summer 2003. In doing so we also find specifics as to how artistic expression can manifest itself in the form of sexist advertising, this being through the sexualisation of fashion photography. LÄS MER
5. Sexualisering av kvinnor i modereklam : en undersökande studie om konsumeternas attityd mot varumärken
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Fokus ligger på modeinriktad reklam som analyseras enligt utvalda kriterier, vilket placerar studien inom ramarna för textilt management. Studien avser att introducera läsaren till ämnet genom att ge en bakgrund till det valda ämnet och att motivera relevansen av studien. LÄS MER