Sökning: "Modetrender"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Modetrender.

  1. 1. Lyxig, drömmig och sexig : En kvalitativ innehållsanalys av sponsrade youtube-videor- hur skönhetsideal reproduceras genom influerare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Cornelia Johnsson; Lovisa Jansson; [2022]
    Nyckelord :femininitet; genus; ideal; norm; retorisk och semiotisk innehållsanalys; konstruktivism; youtube; influerare;

    Sammanfattning : Plattformen Youtube grundades år 2005 och har sedan dess fortsatt att konstant expandera. Idag är Youtube en världsledande medieplattform med miljontals användare som konsumerar, publicerar och delar youtube-videor. LÄS MER

  2. 2. Innehållsmarknadsföring på Instagram : En kvalitativ studie om Millennials resonemang kring klädföretag.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nelli Johansson; Emma Törnberg; Frida Möllberg; [2021]
    Nyckelord :Content marketing; Digital marketing; Millennials; Customer engagement behavior; Social media; Instagram; Brand loyalty; Innehållsmarknadsföring; Digital marknadsföring; Millenials; Instagram; Kundengagemangsbeteende; Sociala medier; Varumärkeslojalite;

    Sammanfattning : Fördelarna som kommer genom marknadsföring på sociala medier är många men företag behöver bli mer innovativa för att stå ut i mängden. Genom kommunikationen i digital marknadsföring så har integreringen mellan företag och kunder förbättrats. LÄS MER

  3. 3. Unga tjejers upplevelser av YouTube-influencers innehåll och vad det har för betydelse för deras konsumtion och identitetsskapande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sabina Sjödén; Emma Lundquist Olsson; [2019]
    Nyckelord :YouTube; Influencer; Identitet; Konsumtion; Ungdomar; Tjejer; Imitation; Status; Trovärdighet; Social Sciences; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : YouTube har blivit en plattform där unga tjejer spenderar mer tid än någonsin tidigare. Det har blivit en plattform där YouTube-influencers uttrycker sin kreativitet och förmedlar personligt innehåll. De blir således individer med stort inflytande över sin publik. LÄS MER

  4. 4. Fashion Object Detection and Pixel-Wise Semantic Segmentation : Crowdsourcing framework for image bounding box detection & Pixel-Wise Segmentation

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Mallu Mallu; [2018]
    Nyckelord :Image-segmentation; Image-localization; object-recognition; image-annotation; bounding-box regression; semantic-segmentation; pixel-wise segmentation; convolutional neural networks.;

    Sammanfattning : Technology has revamped every aspect of our life, one of those various facets is fashion industry. Plenty of deep learning architectures are taking shape to augment fashion experiences for everyone. There are numerous possibilities of enhancing the fashion technology with deep learning. LÄS MER

  5. 5. Tidsaspekter och visualitet i modetrender : en studie om Snapchats påverkan och betydelse för spridningen av modetrender inom modesystemet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för modevetenskap

    Författare :Ebba Rooseniit; [2016]
    Nyckelord :Snapchat; fashion system; fashion companies; fashion influencers; speed of fashion; Zeitgeist; exclusive fashion trends; technology; consumers; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Speed and visual influence on fashion trends – a study of Snapchat’s impact and significance on the spread of trends in the fashion system through visual images. Today’s fashion system has reached its climax due to technological advances and increasingly speedy nature of how fashion trends are conveyed to consumers. LÄS MER