Sökning: "Mohammed Marcus"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Mohammed Marcus.

  1. 1. ”More Than a Feeling” : En kvalitativ studie om hur synkronisering kan stärka en artists varumärke.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Edward Eriksson; Mohammed Hindi; Marcus Michaylov; [2016]
    Nyckelord :Reklammusik; Filmmusik; Rörlig bild; Reklam; Synkronisering; Artist; Upphovsman; Upphovsperson; Image; Identitet; Varumärke; Kongruens; Relationer; Musikbranschen; Sell-out; Promotion; Co-branding.;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med denna uppsats är att genom en kvalitativ studie förstå hur artister och dess representanter inom den svenska musikbranschen kan stärka en artist varumärke genom synkronisering av musik, samt vilka aspekter som borde beaktas vid synkroniseringen. Metod Denna uppsats är genomförd med en kvalitativ metod med deduktiv ansats, med vissa inslag av induktiv ansats. LÄS MER