Sökning: "Mona Grund"
Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden Mona Grund.
1. Socialarbetares erfarenheter av arbetet med ensamkommande flickors utsatthet och behov inom HVB : En kvalitativ studie med feministiska teoretiska utgångspunkter
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Ensamkommande barn som kommer till Sverige kan utifrån deras behov placeras på HVB för att få stöd de behöver. Vi har identifierat ett kunskapsbehov om ensamkommande flickors utsatthet samt behov utifrån brist på tidigare forskning. LÄS MER
2. Lösenordshanterare : Balansen mellan användbarhet och säkerhet
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Lösenord är idag den mest tillämpade metod som används vid verifiering av användare. Metoden är både enkel och kostnadseffektiv vilket verkar vara två faktorer som gjort denna verifieringsmetod populär. Men precis som många andra tillvägagångssätt har även denna sina brister. LÄS MER
3. En studie om idrottens roll i det brottsförebyggande arbetet. Skillnader i attityder till kriminellt beteende bland ungdomar.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : The survey aims to study differences regarding attitudes to crime, criminal activity, moral values and GRIT points among young people in upper secondary schools who attend year 3. Participating students live in three different cities; Lund, Malmö and Gothenburg, with an equal standard of living. LÄS MER
4. Sjuksköterskors upplevelser av hot och våld på arbetsplatsen : En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Röda Korsets HögskolaSammanfattning : Bakgrund: Sjuksköterskors utsatthet för hot och våld på arbetsplatsen är ett globalt arbetsmiljöproblem. Att utsattas för psykiskt och fysiskt våld vid omvårdnadsarbete påverkar sjuksköterskor som behöver en säker arbetsmiljö för att utöva sina uppgifter och erbjuda adekvat vård. LÄS MER
5. Inkludering vid läs - och skrivsvårigheter : Gymnasielärares förståelse, förhållningssätt och strategier
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Sammanfattning Syftet med denna studie var att undersöka och på så vis öka kunskapen om hur begreppet inkludering förstås av gymnasielärare i svenska som undervisar elever med läs- och skrivsvårigheter som går i vanliga klasser. Vidare syftade studien till att öka kunskapen kring hur förhållningssätten till undervisning av elever med läs- och skrivsvårigheter ser ut bland gymnasielärare i svenska, samt vilka olika strategier som används av lärarna i undervisningen. LÄS MER