Sökning: "Monetära faktorer"

Visar resultat 1 - 5 av 94 uppsatser innehållade orden Monetära faktorer.

  1. 1. Monetära och icke-monetära belöningar. Individuella faktorers påverkan på individers motivation i ett tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Benjamin Zandén; Victor Diana; [2022-09-09]
    Nyckelord :Belöningar; Faktorer; Motivation; Enkät; Tjänsteföretag;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Motivation är ett omdiskuterat begrepp där det finns en lång lista på teorier som försöker förklara vad människor motiveras av. Eftersom det skiljer sig väldigt mycket i innebörden av motivation för varje individ blir begreppet svårdefinierat. LÄS MER

  2. 2. Belöningssystemets roll kring motivation och rättvisa. En studie om hur säljares motivation påverkas av belöningar och rättvisa

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tobias Sanne; Victor Friman; [2022-09-09]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Företag strävar efter att få sina anställda att arbeta efter organisationens visioner, strategier och uppsatta mål. För att få de anställda att verka på det sättet som organisationen vill kan ett belöningssystem implementeras. LÄS MER

  3. 3. Motiverar ledare sina anställda olika beroende på vilken ålder medarbetarna har?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gabriella Härsjö; Sandra Yousif; [2022-02-15]
    Nyckelord :motivation; motivationsfaktorer; ; ålder; åldersskillnader; ledare; chefer;

    Sammanfattning : Begreppet motivation är ett diffust begrepp och många forskare har försökt definiera dess innebörd i flera decennier. Från Maslow till mer moderna teorier inom ämnet. Men det man kommit fram till är att motivation påverkas starkt av en individs intressen, personlighet, egenskaper och ålder. LÄS MER

  4. 4. Individanpassning i ett generellt belöningssystem

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lovisa Abrahamsson Gyris; Rouba Al Hajj; Karolina Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Ekonomistyrning; Belöningssystem; Motivation; Individanpassning; Handelsbanken; Monetära och Icke-monetära belöningar.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Belöningssystem är ett av de styrmedel som kan användas inom ekonomistyrning, detta innebär att organisationens ledning använder olika belöningar för att motivera sina anställda till att arbeta på det sätt som är mest fördelaktigt för organisationen. Individanpassade belöningssystem kan vara en utmaning för organisationer i och med att motivation skiljer sig mellan olika individer och anställda motiveras därför av olika faktorer. LÄS MER

  5. 5. Den blå stolen : En studie om Barncancerfondens reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Ulrika Henriksson; [2022]
    Nyckelord :Emotional marketing; The Childhood Cancer Foundation; TV commercial; semiotics; rhetoric; storytelling; Emotionell marknadsföring; Barncancerfonden; TV-reklam; semiotik; retorik; storytelling.;

    Sammanfattning : Välgörenhetsorganisationer använder sig av emotionell marknadsföring, via bland annat storytelling i reklamfilmer, med avsikten att väcka känslor och erhålla monetära gåvor från mottagarna. En av dessa organisationerna är Barncancerfonden som år 2013 ändrade sitt kommunikationskoncept i takt med att forskningen inom barncancer gick framåt. LÄS MER