Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. The Myth of Incentive-Based Sales Strategies: an Empirical Analysis Contradicting Prevailing Theories using Data Mining and Hypothesis Testing Techniques
Master-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : In recent decades, the use of incentive-based reward programs to foster customer loyalty and promote sales has become prevalent in various industries. While these strategies are widely accepted and implemented, there is a significant gap in empirical studies to ascertain their real-world effectiveness. LÄS MER
2. Are our Hedonic Motivation and Emotions Triggered by Influencers’ Monetary Sales Promotions to Impulse Buy Online? : An explanatory study
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Background: Social media influencers provide their followers with different monetary sales promotions to increase purchases by the brands they endorse. Hedonic motivation and emotions initiate each other and are fulfilled through consumers' need to act. As a result, monetary sales promotions will encourage consumers to buy unplanned purchases. LÄS MER
3. Incitament i mansdominerade organisationer : En kvalitativ studie om incitament i mansdominerade organisationer grundas i maskulina normer
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : För dagens moderna organisationer är incitament ett centralt verktyg inom företagsstyrning. Med rätt incitament skapar det förutsättningar för organisationer att attrahera, motivera och behålla sin personal. Idag finns det dock mycket begränsad forskning som adresserar hur incitament är uppbyggda. LÄS MER
4. Meriter, meritering och meritokratiska organisationer : En fallstudie om motivation, styrning och prestationer på Luleå tekniska universitetet
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Universitet är stora meritokratiska organisationer där strävan efter konkurrenskraft aldrig tar slut. Universitetets främsta roll är att utbilda, forska och bygga ny kunskap. Medarbetares kompetens och ytterst meriter samt att bygga rätt sammansättning av meritering är därför centralt för universitetet. LÄS MER
5. Dynamic Menu Management Utilizing the Relationship Between Preparation Time and Monetary Revenue : A Simulation Approach to the Food and Beverage Industry
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/DatavetenskapSammanfattning : Queue buildup is a problem that every fast food restaurant would like to reduce, as its effect on customer satisfaction and restaurant revenue is obviously negative. This thesis looks at how a dynamic menu management system would affect fast food restaurants, specifically how the promotion of fast products, in certain situations, would affect total revenue and queue lengths. LÄS MER