Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. The Myth of Incentive-Based Sales Strategies: an Empirical Analysis Contradicting Prevailing Theories using Data Mining and Hypothesis Testing Techniques

    Master-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Yidan (Nickia) Liang; [2023]
    Nyckelord :Reward Program; Reward Evaluation; Data Mining; RFM; Customer Segmentation; Clustering; K-Means; Hypothesis Testing; One-Sided T-Test; Marketing Effectiveness; Incentive-Based Sales Strategy; Sales Promotion;

    Sammanfattning : In recent decades, the use of incentive-based reward programs to foster customer loyalty and promote sales has become prevalent in various industries. While these strategies are widely accepted and implemented, there is a significant gap in empirical studies to ascertain their real-world effectiveness. LÄS MER

  2. 2. Are our Hedonic Motivation and Emotions Triggered by Influencers’ Monetary Sales Promotions to Impulse Buy Online? : An explanatory study

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Bianca Marin; Michelle Bergström; Anneli Memisevic; [2022]
    Nyckelord :Social Media Influencer; Monetary Sales Promotion; Hedonic Motivation; Pleasure; Arousal; Impulse Buying Online;

    Sammanfattning : Background: Social media influencers provide their followers with different monetary sales promotions to increase purchases by the brands they endorse. Hedonic motivation and emotions initiate each other and are fulfilled through consumers' need to act. As a result, monetary sales promotions will encourage consumers to buy unplanned purchases. LÄS MER

  3. 3. Incitament i mansdominerade organisationer : En kvalitativ studie om incitament i mansdominerade organisationer grundas i maskulina normer

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Tyra Tonnert Rahm; Astrid Wenhov; [2022]
    Nyckelord :Incentives; Masculinity; Norms; Gender; Femininity; Incitament; Maskulinitet; Normer; Genus; Femininitet;

    Sammanfattning : För dagens moderna organisationer är incitament ett centralt verktyg inom företagsstyrning. Med rätt incitament skapar det förutsättningar för organisationer att attrahera, motivera och behålla sin personal. Idag finns det dock mycket begränsad forskning som adresserar hur incitament är uppbyggda. LÄS MER

  4. 4. Meriter, meritering och meritokratiska organisationer : En fallstudie om motivation, styrning och prestationer på Luleå tekniska universitetet

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Alva Westberg; Johanna Linder; [2021]
    Nyckelord :Career path; Feedback; Meritocracy; Motivation; Performance; Promotion; Reward; University; Befordran; Belöning; Karriärväg; Meritokrati; Motivation; Prestation; Universitetet; Återkoppling;

    Sammanfattning : Universitet är stora meritokratiska organisationer där strävan efter konkurrenskraft aldrig tar slut. Universitetets främsta roll är att utbilda, forska och bygga ny kunskap. Medarbetares kompetens och ytterst meriter samt att bygga rätt sammansättning av meritering är därför centralt för universitetet. LÄS MER

  5. 5. Dynamic Menu Management Utilizing the Relationship Between Preparation Time and Monetary Revenue : A Simulation Approach to the Food and Beverage Industry

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Datavetenskap

    Författare :Adam Sawert; [2020]
    Nyckelord :Simulator; Data Analysis; Products Categorization; Queue Theory; Restaurant Revenue Management; Food and Beverage; Digital Ordering;

    Sammanfattning : Queue buildup is a problem that every fast food restaurant would like to reduce, as its effect on customer satisfaction and restaurant revenue is obviously negative. This thesis looks at how a dynamic menu management system would affect fast food restaurants, specifically how the promotion of fast products, in certain situations, would affect total revenue and queue lengths. LÄS MER