Sökning: "Monter"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet Monter.
1. Vad säger montern? : Om monterdesignens kommunikativa kraft i en informationsintensiv mässmiljö
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Stiftelsen Expo arbetar med journalistik och utbildning för visionen ett samhälle där rasistiska idéer saknar inflytande. Expo ska ställa ut på Bokmässan 2019 med budskapet vi utmanar rasismen genom granskande journalistik och kunskapsspridning. LÄS MER
2. Gränssnittsdesign för kundnöjdhet och administration
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Kundnöjdhet är en stor inkomstkälla för företag. Det finns många sätt att mäta kundnöjdhet och ett av de nyaste sätten är genom en digital monter placerad i fysisk butik. LÄS MER
3. Interagerbara utställningar : Användargränssnitt och social interaktion
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : Syftet med detta arbete är att besvara frågeställningen ”Hur påverkar kamerastyrningen i en applikation den sociala interaktionen vid utställningar i offentliga miljöer?”. Arbetet bygger på teorier från social studies och människa- datorinteraktion. LÄS MER
4. Karlstads universitet - Ut i skogen, vad ska jag dit och göra? : En rapport om skapandet av ett unikt monterkoncept
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Sammanfattning Mässor förekom som fenomen redan under medeltiden och har allt sedan dess använts som en kanal för försäljning och marknadsföring. Idag tävlar företag och organisationer om mässbesökares uppmärksamhet genom att skapa attraktiva montrar med vinnande koncept som ska locka människor och få dem att lägga företagsnamnet på minnet. LÄS MER
5. Mässa tur och retur : En intervjustude, enkät och observation
Kandidat-uppsats, Kultur, samhälle, mediegestaltning; Filosofiska fakultetenSammanfattning : This paper deals with the question of why companies choose to go on trade fairs and exhibition examines how the media works. The essay's main focus is on stand contractors and why those hired to produce other company stands. The study is based on three interviews, a visit to a trade fair and a questionnaire survey. LÄS MER