Sökning: "Morgan Deumier"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Morgan Deumier.

  1. 1. Rousseau and Nietzsche on Education, not Altruism

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Deumier Morgan; [2020]
    Nyckelord :education; Rousseau; Nietzsche; altruism; philosophy; teaching;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att granska det altruistiska idealet i relation till Rousseaus och Nietzsches föreställning om den gode läraren. Att altruism är moraliskt gott är något som oftast ses som självklart. LÄS MER

  2. 2. Egoistic Teaching: Rousseau, the Good Life, and the Teacher's Role

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Morgan Deumier; [2020]
    Nyckelord :the good life; Rousseau; altruism; egoism; teaching; philosophy;

    Sammanfattning : Lärarrollen brukar först och främst ses som en altruistisk företeelse - läraren bör främst hänge sig åt andras behov. Trots att en sådan syn är tongivande idag är den oerhört problematisk. Denna essä ämnar att bidra till forskning om lärarrollen. LÄS MER

  3. 3. Governing Carnivalesque Plays

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Morgan Deumier; [2016]
    Nyckelord :childhood; confession; Foucault; governmentality; carnival; play; preschool;

    Sammanfattning : När förskolebarn föreställer sig att de är vilda mustanger som hoppar runt stolar och bord, brukar läraren ingripa i dessa lekar. Styrningen av barns lek är så djupt förankrad i förskolans dagliga rutin att den tenderar att ses som normal och legitimerad, vilket föranleder behovet av att studera denna förgivet tagna praktik. LÄS MER

  4. 4. Mentoring for Integration: "If I can do it, so can you". A study on Nightingale Malmö

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Morgan Deumier; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Students from Malmö University (mentors) and school pupils from 8 to 12 years old(mentees) participate each year in the Nightingale Malmö mentoring programme. UsingBourdieu’s sociological perspective, this thesis aims at examining how Nightingalementoring may strengthen the mentors’ and mentees’ social and cultural capitals. LÄS MER