Sökning: "Mother tongue tuition and organisation"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Mother tongue tuition and organisation.

  1. 1. Towards Intercultural Educational Leadership : Constructions of Leadership in a Heterogenous Language Centre

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Scarlett Mannish; [2022]
    Nyckelord :Educational leadership; mother tongue instruction; intercultural leadership; transformative leadership;

    Sammanfattning : This paper investigates educational leadership of an intercultural employee group in a large language centre providing first-language tuition in Sweden. The project is based on engaged scholarship (Van de Ven, 2007), which describes research in which the researcher works closely with multiple actors on different levels in an organisation in order to establish an overall picture. LÄS MER

  2. 2. Teachers’ experience of using L1 in the F-3 classroom: An action research project

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Catarina Nkembo; [2019]
    Nyckelord :multilingual classrooms; use of L1; translanguaging; EFL; attitudes; engagement; motivation;

    Sammanfattning : In Sweden and in many places around the world there is a great discussion about using L1 or not in teaching. The fact that 43% of the pupils having a parent speaking another language do not qualify for upper secondary studies in Sweden is worrying. LÄS MER

  3. 3. Modersmålsundervisning : Det gemensamma ansvaret för hela organisationen i grundskolan

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärande

    Författare :Sharmila Vithlani; [2018]
    Nyckelord :Mother tongue tuition and organisation; school leaders; knowledge approaches; learning process; Modersmålsundervisning och organisering; ledningsaktörer; det gemensamma ansvaret; kunskapssyn; lärande process; systematiskt kvalitetsarbete;

    Sammanfattning : Bristande kunskaper om modersmålsundervisning och dess organisering bland grundskolelärare kan ge fel uppfattningar om ämnets innehåll. Denna studie utgick ifrån olika ledningsaktörers professionella ansvar att utveckla grundskolelärarnas existerande kunskaper om hur (vi) modersmålslärare arbetar och är organiserade. LÄS MER