Sökning: "Motion games"

Visar resultat 1 - 5 av 82 uppsatser innehållade orden Motion games.

  1. 1. The State of Live Facial Puppetry in Online Entertainment

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Lisa Gren; Denny Lindberg; [2024]
    Nyckelord :Facial Puppetry; Face Tracking; Real-time Rendering; Motion Capture; Computer Vision; 3D Modeling; Virtual Avatars; Augmented Reality; Machine Learning; Game Development;

    Sammanfattning : Avatars are used more and more in online communication, in both games and socialmedia. At the same time technology for facial puppetry, where expressions of the user aretransferred to the avatar, has developed rapidly. LÄS MER

  2. 2. Uncanny details : Exploration how the uncanny valley appears within the movements of virtual characters

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Mikael Ytterstedt; [2023]
    Nyckelord :Virtual body language; Uncanny Valley; game user experience; animation; game development; motion capture; immersion;

    Sammanfattning : This study has examined what in virtual characters movement invokes negative sensations associated with the Uncanny Valley. This was done through a study involving semi-structured interviews, open-ended surveys and eye tracking during which the 10 participants observed gameplay and dialogue clips from three different games. LÄS MER

  3. 3. När eleverna själva får välja! : En kvantitativ undersökning av måluppfyllelse och betyg vid ett inriktningsval i idrott och hälsa

    Master-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysisk aktivitet och hälsa

    Författare :Mathilda Appelgren; [2023]
    Nyckelord :Idrott och hälsa; gymnasiet; motivation; SDT; autonomi; betyg;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med studien var att undersöka hur en 2-årig intervention med ett inriktningsval i idrott och hälsa på gymnasiet samverkar med elevernas måluppfyllelse och betyg. Frågeställningarna var: Vilka eventuella skillnader i måluppfyllelse och betyg kan ses hos eleverna i interventionen jämfört med skolans övriga elever som läser samma kurs? Ytterligare frågeställningar var om detta såg olika ut för elever på yrkesförberedande program respektive högskoleförberedande program samt för flickor respektive pojkar. LÄS MER

  4. 4. Creating helpful and motivating motion games for active breaks in a sedentary work environment

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Daniel Norström; [2023]
    Nyckelord :exergaming; HCI; games for health; mediapipe; godot;

    Sammanfattning : One major issue that office workers face in their daily lives is a large amount of sedentary behavior. To help alleviate this, researchers at Linköping University are developing a collection of motion games to create natural and motivating active breaks named Liopep. LÄS MER

  5. 5. Farming exergame using webcam skeletal ML tracking and Godot

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Emil Bertholdsson; Linus Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Media Technology; Game Development; Exergaming; Exergames; Farming Games; Exertion; Godot; Motion Tracking; Game Design;

    Sammanfattning : The modern office environment requires employees to perform stationary work. This can cause them several health issues due to being sedentary for long periods of time. An exergame was developed with the aim to remedy these issues by encouraging short motion controlled game sessions during breaks. LÄS MER