Sökning: "Motiv till köp"

Visar resultat 16 - 20 av 41 uppsatser innehållade orden Motiv till köp.

  1. 16. Identitetsstöld : Om att kriminalisera olovlig användning av annans identitetsuppgifter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Moa Pettersson; [2015]
    Nyckelord :identitetsstöld; identitetsintrång;

    Sammanfattning : Ändrade köp- och betalningsvanor i förening med att det har blivit allt lättare att få tillgång till information om andra människor har öppnat dörren för en ny typ av brottslig verksamhet. En verksamhet som består i att tillfälligt utnyttja någon annans identitet för att tillskansa sig så mycket pengar, varor eller tjänster som möjligt. LÄS MER

  2. 17. Myndigheters konsultanvändning : Behov, motiv och strategier

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskap; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Christopher Bertlin; [2015]
    Nyckelord :konsult; konsultanvändning; styrning; hantering; kontroll; kunskapsöverföring; kunskapsintegration; upphandling; outsourcing; kärnverksamhet; köp; inköp; legitimering; selektering; konsulttjänster; åtaganden; myndigheter; behov; motiv; strategier; strategisk; combitech; arbetsförmedlingen; trafikverket. msb; jordbruksverket;

    Sammanfattning : Omfattande, och frekventa, köp av konsulttjänster är idag vanligt förekommande hos statliga myndigheter i Sverige. Trots att inköpen, och på det sätt konsulter används, är av stor strategisk betydelse för organisationer, inklusive myndigheter, har kunden fått begränsad uppmärksamhet inom konsultforskningen. LÄS MER

  3. 18. Varumärkets betydelse vid köp av kläder på internet : Ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Erika Brandt; Frida Dahl; [2015]
    Nyckelord :Varumärke; E-handel; Sökprocess; Motiv till köp; Upplevd risk; Varumärkets betydelse;

    Sammanfattning : E-handeln ökar ständigt och inte minst när det kommer till klädbranschen. Konsumenter värderar tillgängligheten och utbudet som internet erbjuder. Dock upplever konsumenter en större risk med att handla på internet jämfört med en fysisk butik. Det beror på att den fysiska interaktionen mellan produkt och konsument försvinner. LÄS MER

  4. 19. Skogsköpares motiv till beslut om köp av skogsfastighet : En jämförelse mellan Norrbotten och Kronobergs län

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Gustav Holting; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Efter flera år av en prishöjning på skogsfastigheter och skogsvirke har marknaden på senare år börjat vackla och efterfrågan på skogsfastigheter svalnat. Syftet med det här arbetet är därför att visa vilka motiv skogsägare tidigare haft till beslut om skogsköp och undersöka om skillnader finns mellan Norrbottens län och Kronobergs län. LÄS MER

  5. 20. Sportkonsumtion online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :CELINA FLÜGGE PRAPHAROT; MATILDA SVENSSON; SARA JOHANSSON; [2014]
    Nyckelord :E-handel; köpprocess; sportkonsument; engagemang; konsumentbeteende; kundvärde;

    Sammanfattning : Sammanfattning Svensk titel: Sportkonsumtion online Engelsk titel: Online sport consumption Utgivningsår: 2014 Författare: Celina Flügge Prapharot, Sara Johansson & Matilda Svensson Handledare: Anita Radon Det råder stor konkurrens för företag som verkar på E-handelsmarknaden. I takt med att allt fler konsumenter väljer att handla över nätet ökar tillväxten på e-handeln. LÄS MER