Sökning: "Motiv till köp"
Visar resultat 21 - 25 av 41 uppsatser innehållade orden Motiv till köp.
21. Köp av sexuell handling av barn - En kritisk granskning av gällande rätt
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska fakulteten; Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats är en kritisk studie av svenska domstolars rättstillämpning vid vuxnas sexköp av barn och hur Sverige förhåller sig till de folkrättsliga förpliktelser som man åtagit sig genom Barnkonventionens undertecknande 1990. Syftet är att se om barnet verkligen får det skydd som lagstiftaren utlovat, vilket görs genom att undersöka omfattningen av barnprostitution i Sverige och rättsväsendets handläggning av brottsbalkens 6 kap 9 § Köp av sexuell handling av barn. LÄS MER
22. Att skapa kundvärde online
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : : E-handeln i Sverige ökar kraftigt och har så gjort de senaste åren. Allt fler företag väljer att etablera sig online, vilket har lett till hård konkurrens på marknaden och svårigheter att differentiera sig. LÄS MER
23. Konsumenters beslutsprocess om krukväxter : konsumentstudie rörande yngre och äldres resonemang innan köp av krukväxter till hemmet/dekoration
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : I jordbruksverkets marknadsöversikt från 2013 anmärker författarna en viss problematik som tycks gälla för krukväxtproduktionen. Ser man till antalet sålda produkter visar statistiken att produktionen av krukväxter minskat med 31 % sedan 1999, och det är inget som helt kompenserats genom ökad import. LÄS MER
24. Hållbart mode inom fast fashion : en utforskande studie om konsumenters attityder och beteenden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : : Modeindustrins negativa påverkan på en hållbar utveckling har ökat aktualiteten för hållbarhetsfrågor inom branschen. Flera fast fashion-företag har därför börjat införa hållbara åtgärder efter starkare tryck från intressenter. LÄS MER
25. Country of origin - consumers’perception at the point of purchase of meat : a means-end chain analysis
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Focus of this study was on the underlying values behind consumers buying motives at the point of purchase of meat products in Sweden. Meat consumption in Sweden has increased and in 2012, almost 50% of all meat consumed was imported (SJV, 2013). LÄS MER