Sökning: "Motivational Psychology."

Visar resultat 16 - 20 av 29 uppsatser innehållade orden Motivational Psychology..

  1. 16. Betydelsefulla motivationsfaktorer hos unga vuxna som skall söka arbete : -Rädsla för att hamna utanför samhället

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Mathilda Gullin; Amela Avdic; Arlinda Krasniqi; [2015]
    Nyckelord :Young adults; psychology; motivational factors; unemployment; social cognition; attitudes; job market;

    Sammanfattning : A young adult is defined to be in the ages 16–25 and it is during these years that they step in to the job market. Many young adults feel pressured by society to have a job and to keep it. There are motivational factors such as money, activity level, variation, social contacts and personal development that drives the young adult to want a job. LÄS MER

  2. 17. Användbarheten i Business Intelligens-system : Utvecklingen av användbarheten och funktionaliteten i ett webbaserat BI-system

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Zardasht Abdal; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to evaluate an existing user interface. The company in question has a web-based user interface (available through logging in via their website), but they are interested in making the process of using the interface more convenient and the interface more accessible, so that users without a background in computing can properly manage the interface. LÄS MER

  3. 18. A Gameful Quest to Make Second Language Acquisition Fun

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Erik Olov Mårten Andersson; [2015]
    Nyckelord :game design lenses; gamification; motivation; intrinsic motivation; skill; competence; challenge; flow; playcentric design; feedback; self-determination theory; second language acquisition; playtesting;

    Sammanfattning : This study explores the application of principles from game design, and the motivational psychology it is founded upon, to the domain of second language acquisition. A gameful design process based on playtesting andanalysis with design lenses is adapted and used to iteratively design and develop a system for conversation practice with the goal of creating a motivating and engaging experience. LÄS MER

  4. 19. Effekter av en idrottspsykologisk utbildningsintervention för friidrottstränare : med fokus på tränares förhållningssätt och ungdomars motivation och upplevelse av tävlingsnervositet

    Master-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Anita Akkanen; Malin Sundström; [2015]
    Nyckelord :intervention; competitive anxiety; motivation; youth; coaches; intervention; tävlingnervositet; motivation; ungdomar; tränare;

    Sammanfattning : Abstract Aim: Since there is a lack of research based educational interventions concerning the relationship between coaches and young athletes, the aim of this study was to implement and examine the effects of sport psychology intervention for coaches in a track and field club. The research questions were: What are the effects of an educational intervention for coaches, with focus on a motivational climate, on: A) the coaches´ coaching approach B) their athletes´ goal orientation and C) their athletes´ perceived competitive anxiety? Method: The coach education stretched over two months and consisted of four two-hour lessons with focus on motivational climate, goal orientation and sport anxiety. LÄS MER

  5. 20. Sambandet mellan Hopp och Självkänsla : En studie i positiv psykologi

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för psykologi och organisationsstudier

    Författare :Nima Bador; [2015]
    Nyckelord :Hope; Self-Esteem; positive psychology; gender; age; Hopp; Självkänsla; positiv psykologi; kön; ålder;

    Sammanfattning : Hopp och Självkänsla är två begrepp som studerats länge inom positiv psykologi och Hoppteorin av Snyder och kollegor (1991) förklarade hur egenskaperna hänger ihop. Hopp är ett begrepp inom kognitiv motivationsteori och definieras som den generella upplevelsen att ens mål går att uppnå medan Självkänsla är upplevelsen av det egna värdet. LÄS MER