Sökning: "Motormodell"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Motormodell.

  1. 1. Sensorless Control of Synchronous Machines in Python Using Signal Injection : An implementation of a High-Frequency Square-Wave Injection Algorithm on a Linear and Non-Linear Synchronous Machine Model in open-source Software Motulator

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Simon Lundberg; [2022]
    Nyckelord :High-frequency signal injection; Permanent Magnet Synchronous Motor; sensorless speed control; Synchronous Reluctance Machine; square-Wave injection; Fyrkantsvågsinjektering; högfrekvent signalinjektering; Permanentmagnetsmotor; sensorlös hastighetskontroll; synkron reluktansmotor;

    Sammanfattning : The importance of accurately controlling the speed and torque of Synchronous Machines (SMs) in industry, transportation, aerospace, to name a few, can not be overstated. The driving unit to control the machines are called Variable Speed Drives (VSDs) and they can be designed in many different ways. LÄS MER

  2. 2. A GENeric Internal Combustion Engine model : LiU-Genie

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Fordonssystem

    Författare :Oskar Lind Jonsson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : As the demand for control in modern vehicles grows, models are needed to develop a better understanding of processes and engine behavior. The thesis contributes with a generic extended MVEM with SI and CI as well as VVA compatibility and modeling structure using MATLAB/Simulink environment. LÄS MER

  3. 3. Co-Simulation of Engine Model and Control System with focus on Turbocharger Model

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för teknikvetenskap och matematik

    Författare :Martin Wadner; [2020]
    Nyckelord :Co-simulation; Turbocharger; Engine Model; Waste Gate; Control System; Turbine Model; Simulink; GT-SUITE;

    Sammanfattning : The demands on heavy duty vehicles is constantly raising with government legislations on CO2 emissions becoming stricter and increasing customer demands. A continuous search for new methods and tools is a crucial element in finding more performance and lower emissions, which are prerequisites for heavy duty vehicles of the future. LÄS MER

  4. 4. Driver model for a software in the loop simulation tool

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Yue Zheng; [2019]
    Nyckelord :HDV Heavy duty vehicle ; simulation tool; Driver model; longitudinal velocity controller; HDV tungt fordon ; simuleringsverktyg; förarmodell; longitudinell hastighetsregulator;

    Sammanfattning : For this project, a Software-In-the-Loop (SIL) simulation tool is used at Scania (“VTAB” – Virtual Truck and Bus), which simulates the submodels of the mechanical vehicle components together with the real control units. The simulation tool contains the following submodels: Engine model, Drivetrain model, Drive cycle model, Restbus model, and Driver model. LÄS MER

  5. 5. Förslag på utformning av Kitt- och Sekvensering inför nästa generations motor : På Volvo Cars i Skövde

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :Johan Krantz; Stefan Krantz; [2016]
    Nyckelord :Logistik;

    Sammanfattning : Volvo Cars Skövde ska år 2018 implementera en ny motormodell i Skövdefabriken, vilket kommer leda till en kraftigt ökad variantflora av artiklar i produktionslinjens materialfasad i takt med att motorvarianterna ökar. Det kommer innebära att den nuvarande materialfasaden inte kommer att kunna klara av den kommande ökningen av artiklar. LÄS MER